۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۴۸۲۳۷
امام جمعه زنجان:

مجلس نماد مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نمایندگان سراسر کشور به عنوان وکلای مردم می توانند با شناسایی نیازهای کشور نقش مؤثری در تصویب قوانین سازنده داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اظهار داشت: جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور به قدری با اهمیت است که امام راحل فرمودند؛ مجلس در رأس امور است.

 

وی با بیان این‌که مجلس عالی‌ترین مرجع قانون‌گذاری در نظام اسلامی ایران محسوب می شود، تصریح کرد: قوه مقننه بهترین مرجع تصمیم گیری برای قانون گذاری است، در حقیقت می توان گفت؛ مجلس نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ایران محسوب می شود.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که نمایندگان سراسر کشور به عنوان وکلای مردم می توانند با شناسایی نیازهای کشور نقش مؤثری در تصویب قوانین سازنده داشته باشند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی کشور و دیگر قوانین جاری، بر اساس احکام و دستورات اسلام اصلاح شد و امروز به اثبات رسیده که قوانین الهی اسلام تمام نیازهای بشر را ابلاغ کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از مرزهای آبی کشور دفاع کرد، بلکه امروز حافظ امنیت و آرامش مرزهای آبی کشور محسوب می شود.

 

وی با اشاره به توفیقات ارزشمند نیروی دریایی در دستیابی به فناوری های دفاعی زیر سطحی و ناوهای جنگی خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی با حضور در حوزه حمل و نقل و دفاع از مرزهای آبی به پیشرفت ها و تکنولوژی های قابل توجهی دست یافته است و اجازه هیچگونه تجاوز به مرزهای کشور را به دشمنان نمی دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که همت و اراده دلاورمردان نیروی دریایی کشور نقطه قوت نظام اسلامی در مقابله با دزدان دریایی و راهزنان غربی در آب های آزاد و خلیج فارس است، گفت: با همتی که فرماندهان و مسؤولان نیروی دریایی داشته اند، این نیرو به پیشرفته ترین سلاح ها و قدرت دفاعی بالایی دست یافته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان مدیران و مسؤولان آینده کشور هستند، از این رو اساتید دانشگاه بایستی همراه با تعلیم علوم مختلف در زمینه تعهد و اخلاق دانشجویی نیز اقدامات اساسی داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که دانشجویان در تولید علم، گسترش اقتدار و رشد اقتصادی کشور نقش برجسته ای دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و ایجاد فضای پرسشگری در فضای دانشگاه را از مهم ترین مسؤولیت های دانشگاهیان می دانند؛ از این رو نقش دانشجویان خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی بسیار برجسته است.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: انتظار نظام اسلامی از محیط دانشجویی تلاش برای تعمیق باور دینی، تولید علم و رشد اقتصادی و اجتماعی کشور است، فضای دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد تا بتوان در عرصه‌های مختلف به توفیقات ارزشمند نائل شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات