۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۴۸۲۳۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

آیت الله مدرس الگوی عملی در حق طلبی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: دشمن، آیت الله مدرس را به علت دفاع در مقابل ناحق و ستم و همچنین ایستادگی‌اش در مقابله با جاهلان به شهادت رساند.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، در خطبه های نماز جمعه امروز شهر اصفهان اظهار داشت: تعداد زیادی از توبه های روزمره ما توبه حقیقی و مورد قبول درگاه الهی نیست، چرا که توبه به معنای رجوع و برگشت عبد به سوی پروردگارش است و توبه واقعی  آن زمانی صورت می گیرد که بنده ای به صورت قلبی از اعمال گذشته خود خجل زده شود. خداوند آن زمانی که بنده گناهی مرتکب شده است از او روی می چرخاند اما هنگام پشیمانی بنده خداوند متعال دوباره به او روی می کند و این روی آوردن خداوند است که باعث لذت بخشی توبه بنده می شود.

 

امام جمعه استان اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس بیان داشت: آیت الله مدرس می تواند به تنهایی برای ما الگو کامل باشد، افرادی مانند مدرس شاید به تعداد انگشتان دست نرسند، این عالم در مقابل ظلم و ناحق ایساتد و از حقانیت گفت، برخی از علما را تنها به علت گرایش به مذهب تشیع به شهادت رساندند اما  دشمن آیت الله مدرس را به علت دفاع در مقابل ناحق و ستم و همچنین ایستادگی اش در مقابله با جاهلان به شهادت رساند.

 

وی با اشاره به سخن شهید مدرس مبنی بر این که من حرف حق می زنم و نمی ترسم چون چیزی ندارم که از دست بدهم و چیزی هم نمی خواهم، ادامه داد: بهترین نهی از منکر این است که همچون شهید مدرس و الگویش امام حسین(ع) کلمه حق را در مقابل ستمگران بگوییم، حتی اگر قرار است کشته شویم ترس را کنار بگذاریم و جلو برویم، کسی که تنها از خدا بترسد هیچ ترسی را در دل خود راه نمی دهد، نه از فقر و گرسنگی و نه از حرص و طمع ترسی خواهد داشت.

 

آیت الله طباطبای نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد خداوند منان، دست دشمنانی را که قصد رساندن آزار به مسلمانان جهان دارند را کوتاه بگرداند و نمایندگان مجلس نیز بتوانند ادامه دهنده راه مدرس باشند./9393/پ202/س

ارسال نظرات