۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۲۴۴
امام جمعه میاندوآب:

خطبه‌های امام سجاد در بیدارگری مردم علیه جنایت یزید تأثیرگذار بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: با خطبه‌های آتشین و غرای امام‌سجاد(ع) کاخ یزید به لرزه درآمد و باعث روشنگری و بیداری مردم آن زمان شد.
حجت الاسلام قهرماني

 حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، خطیب جمعه میاندوآب، امروز در خطبه‌های امروز نمازجمعه میاندوآب اظهار داشت: امام سجاد(ع) در اوج مصیبت‌هایی که در کربلا متحمل شد، در کنار عمه بزرگوار خود حضرت زینب(س) حامل پیام عاشورا بود و دعوت عاشورا را به همه دنیا رساند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: با خطبه‌های آتشین و غرای امام‌سجاد(ع) کاخ یزید به لرزه درآمد و باعث روشنگری و بیداری مردم آن زمان شد و به سبب آن خطبه‌های دلنشین تعدادی از یزیدیان نیز علیه یزید شوریدند و به فرزند حسین(ع) پیوستند.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی ادامه داد: جهان با حرکت به سوی امام‌حسین(ع) منتظر شنیدن پیام این امام بزرگوار است و حضور خیل عظیم عزاداران در اقصی‌نقاط جهان در تاسوعا و عاشورای امسال نشانگر محبت حسینی مردم دنیا به شهید کربلا است.

 

خطیب جمعه میاندوآب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی دریایی، تأکید کرد: دست برتر جمهوری اسلامی در رخدادهای جهان کاملا مشخص و معلوم است و این همه توطئه علیه جمهوری اسلامی به سبب قدرت جمهوری اسلامی‌ است. کشورمان روز به روز به تحقق اهداف نظام اسلامی نزدیک می‌شود.

وی با قدردانی از حضور میلیونی مردم در عزاداری‌های ماه محرم و حضور پرشور در تاسوعا و عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در برنامه‌های زیارت عاشورای صبح تاسوعا و عاشورا و نماز ظهر تاسوعا و عاشورا موجب بخشیدن شکوه و عظمت خاصی به برنامه‌های عزاداری امسال شد./936/پ202/س

ارسال نظرات