۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۸۲۴۶
آیت الله شبستری:

آیت الله مدرس منافع ملت را فدای جناح بازی های سیاسی نکرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که آیت الله مدرس منافع ملت را فدای جناح بازی های سیاسی نکرد، گفت: شهید آیت الله مدرس نماد روحانیت مبارز علیه رژیم ستمشاهی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار داشت: نامگذاری روز مجلس در سالروز شهادت آن روحانی آگاه و مبارز نشان از اهمیت نقش آیت الله مدرس در تاریخ معاصر کشور دارد. 

وی با اشاره به این‌که مبارزات و روشنگری‌های آن روحانی مجاهد نخستین جرقه‌های بیداری ملت ایران و مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس مجاهدی وارسته بود که هیچگاه منافع ملت را فدای جناح‌بازی های سیاسی نکرد. 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که همه باید منافع ملی و مردم را در نظر گرفته و مصالح کشور را فدای منافع شخصی و حب و بغض‌ها نکنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید راه و روش شهید مدرس را الگو خود قرار دهند و با همدلی، اتحاد و با پیروی از ولی فقیه، مصالح کشور را در نظر بگیرند. 

آیت الله شبستری ساده زیستی، درایت، اخلاق و ساده‌زیستی شهید مدرس را الگویی برای نمایندگان دانست و افزود: شهید آیت الله مدرس نماد نماینده آزاده و مبارز و حامی اقشار محروم جامعه است و هیچ گاه تابع جریانات سیاسی مخالف منافع ملت و کشور نبود، زندگانی آن روحانی مبارز سراسر درس و عبرت برای وکلای مردم است. 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که شهید آیت الله مدرس نماد روحانیت مبارز علیه رژیم ستمشاهی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: شهید مدرس با اعلام سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، خط بطلانی بر تفکر جدایی دین از سیاست کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی مقاومت مردم مظلوم غزه مقابل تجاوز رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ هشت روزه غزه اظهار داشت: پیروزی امت اسلامی بر مستکبران محصول صدور آرمان های حسینی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان است، در حقیقت پیروزی مردم غزه پیروزی مسلمانان و پیروزی مستقیم ایران اسلامی بود.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: مقاومت جانانه ملت فلسطین و موشک باران تل آویو، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی و اعلام آتش بس کرد، مقاومت اسلامی غزه در این جنگ نشان داد که نه تنها تاب مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس که قدرت حمله به ارتش آن را نیز دارند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با حمله به غزه به دنبال مهار کردن بیداری اسلامی در ممالک اسلامی بود، گفت: رژیم صهیونیستی در محاسبات خود سخت دچار اشتباه و توهم شده بود، همین امر موجب شد تا بار دیگر پس از جنگ 22 روزه این بار تنها در 8 روز درخواست آتش‌بس از حماس کند. 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در مقایسه سیاست خاورمیانه‌ غربی‌ها و خاورمیانه‌ جمهوری اسلامی به وضوح مشاهده می‌شود که سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی بر خلاف خواست دشمنان اسلام و غرب به اهداف خود نزدیک شده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات