۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۳۰۹
مسئول پژوهشکده علوم قرآنی:

سیره عملی شهدای هسته ای بر اساس تعالیم قرآنی بود

خبرگزاری رسا ـ مسئول پژوهشکده علوم قرآنی با اشاره به این‌که دانشمندان شهیدمان تعالیم قرآنی را در سیره عملی خود پیاده کرده‌اند بیان کرد: این امر پیش نیازهایی متناسب با کارشان داشته که به آن رسیده‌اند.
شهداي جهاد علمي کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری کنگره شهدای جهادعلمی، حجت الاسلام حسن تاج آبادی، مسئول پژوهشکده علوم قرآنی گفت: سرمنشأ تعالی و ترقی انسان بر جهاد علمی استوار است.

حجت الاسلام تاج آبادی افزود: در قرآن کریم بر ضرورت پرداختن به علم تاکیدهای زیادی شده است به طوری‌که علم کلید سروری انسان و ملت‌ها دانسته شده است و این موضوع به عنوان سرمایه‌ای گرانبها برای مردم در نظر گرفته شده است.  

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:  انبیا، دانشمندان و شهدا سه گروهی هستند که دارای مقام رفیع و بلندمرتبه در دنیا و آخرت هستند و خون شهید با قلم دانشمند هم‌وزن شمرده شده و ارزش گذاری می‌شود.

مسئول پژوهشکده علوم قرآنی با اشاره به این‌که علامه طباطبایی در این‌باره می‌گوید «انسان‌های مومن یک رتبه دارند اما دانشمندان و جهادگران رتبه‌های بیشتری را دارا هستند.» افزود: در مجمع البیان به نقل از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که «برتری عالم برسایر مردم  مانند برتری من بر کمترین مردم است.» درباره این آیه سفارشات زیادی شده است که این آیه را تلاوت کنید تا علاقه شما به دانش زیاد گردد.

وی با بیان این‌که هر دانستنی از ندانستن بهتر است اظهار داشت: ارزش واقعی علم وابسته به ارزش «معلوم» است، هرچه «معلوم» نتایج بهتری داشته باشد مفیدتر خواهد بود، چون نیازهای انسان‌ها در حوزه‌های معنویت و  مادی، جسمی و روحی است پس هرچه در این دو حوزه پر ثمرتر باشد سودمندتر است در نگاهی دیگر آمیختگی علم با تهذیب نفس است.

دبیر انجمن قرآن و تحول علوم با اشاره به این‌که دانشمندان شهیدمان تعالیم قرآنی را در سیره عملی خود پیاده کرده‌اند بیان کرد: البته  این امر پیش نیازهایی متناسب با کارشان داشته که  به آن رسیده‌اند؛ حقیقت گرایی، قانع نشدن به یک رتبه، تلاش مستمر و فداکاری از جمله این پیش نیازها می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که امام صادق(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) پنهان کردن دانش را مذمّت کرده گفت:دانشمندان شهید ما دانش خود را در اختیار شاگردان خود قرار می‌دادند و در این راه نیز نمونه بودند./959/د102/ص

ارسال نظرات