۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۳۳۰

دوره آشنایی با فرق و ادیان در مدارس علمیه اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره‌های آموزشی با فرق و ادیان در مدارس علمیه سراسر استان اردبیل ویژه طلاب سطح یک و دو برگزار می شود.
دوره آشنایی با فرق و ادیان در مدارس علمیه اردبیل برگزار می شود

حجت الاسلام مهدی شهبازی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح برنامه‌های این معاونت در طول سال تحصیلی پرداخت و اظهار داشت: اغلب برنامه‌های این معاونت با هدف ارتقای معرفت دینی و آگاهی طلاب از اخلاق و زی‌طلبگی در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه‎‌های معاونت تهذیب حوزه علمیه اردبیل به صورت مخاطب‌محور و با رویکرد به مسائل روز و همچنین ارتقای سطح سواد فقهی و بصیرتی طلاب اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی از آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه مختلف استان اجرا شده که خوشبختانه با استقبال خوب طلاب همراه بوده است.

 

حجت الاسلام شهبازی از دوره‌های آموزشی با فرق و ادیان در مدارس علمیه سراسر استان اردبیل ویژه طلاب سطح یک و دو خبر داد و تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی به صورت کوتاه مدت با هدف آشنایی طلاب با افکار، اندیشه‌ها و شبهات فرق ضاله و نحله‌های نوظهور برگزار می شود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل آشنایی طلاب با پاسخ‌های شبهات روز فرق ضاله را از دیگر اهداف برگزاری دوره های آشنایی با فرق و ادیان برشمرد و گفت: این دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری در راستای آمادگی طلاب برای ورود به عرصه‌های جدید تبلیغی اجرایی می شود.

 

وی برگزاری جلسات هفتگی اخلاق را از دیگر برنامه‌های معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل اعلام کرد و افزود: این برنامه هر هفته چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه علمیه میرزا علی اکبر شهر اردبیل برگزار و با سخنرانی استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین عاملی، نماینده و لی فقیه در استان اردبیل همراه است.

 

حجت الاسلام شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه ولایت فقیه برای طلاب این استان خبر داد و اظهارداشت: این معاونت در راستای غنی سازی معلومات طلاب و مبلغان در کنار دروس حوزوی و تحصیلی کارگاه آشنایی با مبانی و ادله عقلی و نقلی ولایت فقیه را برگزار می کند.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل با تأکید بر ضرورت آشنایی طلاب با مبانی مربوط به مسأله ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: این کارگاه از ابتدای سال جاری هر هفته سه شنبه با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه میرزا علی اکبر برگزار می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات