۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۴۸۳۳۳

جشنواره شعر طلاب استان زنجان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره استانی شعر طلاب و دانشجویان استان زنجان با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در شهر خدابنده به کار خود پایان داد.
شعر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر طلاب و دانشجویان استان زنجان با عنوان « خیال قلم » امروز با معرفی و تجلیل از برگزیدگان طلبه و دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده برگزار شد.

 

علی نوری، دبیر جشنواره نخستین جشنواره استانی شعر طلاب و دانشجویان استان زنجان در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ادبی پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی، تجلیل و همچنین پرورش استعدادهای هنری و ادبی حوزه و دانشگاه برای نخستین بار در استان برگزار شد.

 

وی با اشاره به استقبال قابل توجه دانشجویان و طلاب از این جشنواره خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره شعر خیال قلم در محورهای جلوه های ولایت محوری در شعر فارسی، نقش دانشجویان و طلاب در بالندگی و گسترش آرمان‌گرایی مثبت، بیداری اسلامی در آیینه شعر فارسی و جنگ نرم و شعر فارسی بوده است.

 

نوری با اشاره به این‌که از 27 مهر ماه دبیرخانه نخستین جشنواره استانی شعر طلاب و دانشجویان استان زنجان در دانشگاه آزاد خدابنده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده بود، تصریح کرد: از میان انبوه آثار رسیده 6 اثر از سوی هیأت داوران که با حضور دکتر عقدایی و خانم دکتر تلخابی بررسی نهایی صورت گرفته است، انتخاب شد.

 

دبیر جشنواره نخستین جشنواره استانی شعر طلاب و دانشجویان استان زنجان سطح کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آثار رسیده در قالب کتابچه‌ای به زیور طبع آراسته خواهد شد، افزون بر این‌که از صاحبان آثار منتخب نیز تجلیل می شود.

 

همچنین رشید کاکاوند، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره ادبی اظهار داشت: شعر و ادب در فرهنگ کهن ایران اسلامی از جایگاه مسلم و مهمی برخوردار بوده است، امروز فرهنگ ایرانی اسلامی مرزها را درنوردیده و در حقیقت می توان گفت؛ تاریخ فرهنگ ما با شعر ماندگار شده است.

 

وی شعر را مؤلفه اصلی فرهنگ کشور دانست و افزود: عرفان، مذهب، سیاست و مسائل اجتماعی ایران اسلامی اغلب در قالب شعر مطرح شده است، در طول تاریخ به ویژه تاریخ معاصر کشور شعرای بزرگی از حوزه و دانشگاه جریان‌ساز بوده‌اند که هریک جایگاهی ارزشمند در عرصه علم، ادب و فرهنگ دارند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از نفرات اول تا ششم جشنواره از چهره های علمی کشور از جمله دکتر رشیدکاکاوند، دکتر عقدایی، خانم دکتر تلخابی و شاعران استانی همچون کلامی، احمدی، استاد مکملی، استاد الیاسی تجلیل به عمل آمد./935/ت303/ب

ارسال نظرات