۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۸۳۴۴

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین سوگواره سراسری عاشورایی شعر کودک در زنجان و برگزاری 60 گفتمان دینی در شهرستان گرمی از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در نشست رؤسای اتحادیه های اصناف تبریز که در محل مجمع امور صنفی مشترک تبریز برگزار شد، گفت: احتکار و گرانفروشی از بالاترین مصادیق منکر در جامعه است.

 

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت، مهم ترین هدف قیام سید الشهدا (ع) است و تنها عاملی که می توان از آن به عنوان مایه زنده ماندن شریعت و فرهنگ عاشورایی نام برد، امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام اسکندری اهمال و سستی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را موجب نزول بلا در جامعه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و منحصر به قشر خاصی از مردم نیست، در قرآن کریم در آیاتی چند بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع اقتصادی جامعه، احتکار و گرانفروشی را از بالاترین مصادیق منکر در جامعه دانست و گفت: مردم باید دوشادوش مسئولان تلاش کنند تا در این برهه حساس اهداف اقتصاد اسلامی را در جامعه عملی تر کنند.

 

حجت الاسلام اسکندری خطاب به نمایندگان اصناف و اتحادیه ها گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در اتحادیه ها و صنوف مختلف تشکیل شود و نهادهای ذیربط نیز باید با فرهنگ سازی و آموزش افراد متخصص، وظیفه تذکر لسانی در جامعه را محقق سازند.

 

برگزاری نخستین سوگواره سراسری عاشورایی شعر کودک در زنجان

 

حمیدرضا اسماعیلی، دبیر نخستین سوگواره عاشورایی شعر کودک از برگزاری نخستین سوگواره سراسری عاشورایی شعر کودک در زنجان توسط حوزه هنری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد و گفت: این سوگواره در دو بخش موضوعی واقعه کربلا و حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه (س) برگزار می شود.

 

وی افزود: در پرداختن به مقوله شعر کودک و تقویت بنیان فکری کودکان و اشاعه فرهنگ عاشورایی در اذهان کودکان و نوجوانان یکی از بارزترین اهداف و رسالت های حوزه هنری است که حوزه هنری استان زنجان این توفیق را داشته است که متولی این امر مهم باشد.

 

رییس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان به دلیل داشتن پتاسیل های هنری و استعدادهای فراوان در صورت حمایت و توجه بیشتر از طرف متولیان فرهنگی و هنری نسبت به گسترش هنر متعالی، می تواند گام بردارد.

 

برگزاری 60 گفتمان دینی در شهرستان گرمی

 

حجت الاسلام حمید بهاری، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گرمی از برگزاری 60 گفتمان دینی در نیمه دوم سال 91 در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی جوانان، تقویت هویت دینی و فرهنگی و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در نسل جوان در شش ماهه دوم سال جاری تعداد 60 مورد گفتمان دینی در مراکز فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوعات متنوع این گفتمانها افزود: با بررسی و تحلیل نیازهای اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و به ویژه جوانان، موضوعاتی در حوزه های مختلف اعتقادی و اجتماعی از قبیل حجاب و عفاف، سیره اهل بیت (ع)، خانواده و مهارتهای زندگی در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گرمی با اشاره به بهره مندی از اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان سخنرانان جلسات گفتمان دینی، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با تداوم برگزاری گفتمانهای دینی شاهد رشد و تعالی فکری و اعتقادی جوانان باشیم.

 

نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگوی خود کنند

 

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در جمع مردم این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن روز مجلس اظهار داشت: مدرس با کسب اعتماد ملت و راهیابی به مجلس نشان داد که برازنده عنوان نمایندگی مردم است.

 

وی با اشاره به شجاعت های مثال زدنی شهید مدرس و ندای حق طلبانه وی در مجلس شورای ملی آن دوران گفت: شهید آیت الله مدرس در عمل نشان داد که در برابر قدرت های زورگوی داخلی و خارجی حتی می توان یک تنه ایستاد و بر مواضع حق طلبانه پای فشرد.

 

امام جمعه سراب با توصیه به مجلسیان و نمایندگان مجلس برای الگو قراردادن شهید مدرس تاکید کرد: حمایت از حقوق مردم و تلاش در جهت احقاق منافع عمومی و نیز ایستادگی و مقابله در برابر فزون طلبی های استعمار و استکبار از ویژگی های برجسته مرحوم مدرس بود.

 

وی قانون اساسی ایران اسلامی را از مترقی ترین قوانین جهان دانست و یاداورشد: همه ما موظف هستیم تا با تمسک به ولایت فقیه و قانون اساسی در جهت وحدت و همبستگی ملی و اسلامی گام برداریم./935/د101/ب

ارسال نظرات