۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۸۳۸۹
عصر یک‌شنبه؛

خرم‌آباد آماده میزبانی از ضریح مطهر امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مردم خرم‌آباد عصر یک شنبه میزبان ضریح مطهر امام حسین و کاروان سفینه النجاه هستند.
ضريح جديد اباعبدالله الحسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، ضریح مقدس امام حسین(ع) عصر یکشنبه دوازدهم آذر ماه وارد شهر خرم آباد می شود و پس از استقبال مردم به پادگان امام حسین(ع) این شهرستان منتقل و در این مکان به مدت یک شب مستقر خواهد شد.

ضریح مطهر امام حسین(ع) پس از ورود به خرم آباد با عبور از پل آیت الله کمالوند، خیابان شریعتی، میدان امام خمینی(ره) در پادگان امام حسین(ع) مستقر و صبح روز دوشنبه از محل پادگان وارد آزادراه خرم‌زال می‌شود و در انتهای این آزاد راه جهت استقبال مردم پل‌دختر توقف می کند.

بنابر این گزارش سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری و سینه زنی با حضور هیأت های مذهبی از برنامه های در نظر گرفته شده جهت اجرا در زمان حضور ضریح مطهر امام حسین(ع) در خرم آباد است.

به ‌منظور برگزاری هر‌چه باشکوه ‌تر مراسم استقبال از کاروان حامل ضریح مطهر امام حسین(ع) و اجرای مراسم، چهار کمیته با عنوان های کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات، انتظامی و امنیتی، اجرای مراسم، تدارکات و پشتیبانی تشکیل شده است.

محدوده های ترافیکی در آیین استقبال از ضریح امام حسین(ع)

با توجه به برگزاری آیین استقبال از ضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) در خرم آباد، محدویت های ترافیکی ویژه ای در روز 12 آذرماه در  این شهرستان اعمال می شود.

مسیر عبور کاروان ضریح مطهر بارگاه امام حسین (ع) در محدوده پل آیت الله کمالوند، زیر گذر بسیج، خیابان شریعتی، خیابان24 متری به سمت میدان امام حسین(ع)، پل حاجی و پادگان امام حسین(ع) تعیین شده است.

بر این اساس تردد در همه محورها و خیابان های منتهی به این مسیرها در روز یکشنبه 12 آذرماه ممنوع است.

روز دوشنبه 13 آذرماه نیز با توجه به عبور کاروان ضریح مطهر از محل پادگان امام حسین(ع) به سمت پل حاجی، بلوار بهارستان و منطقه ماسور تا آزادراه خرم زال، تردد در این محورها نیز با محدودیت های ترافیکی مواجه خواهد شد.

پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان لرستان نیز با توجه به اعمال این محدودیت های ترافیکی از شهروندان انتظار دارد تا در این ایام به راهنمایی مأموران پلیس برای تردد در شهر توجه کنند.

سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان نیز آمادگی خود را جهت میزبانی از ضریح مطهر امام حسین(ع) اعلام کرده است و مسیر ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به پادگان امام حسین(ع) خرم آباد را جهت استفاده مردم از فضای معنوی زیر پوشش سیستم صوتی قرار داده است.

سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان از مسؤولان هیأت‌های مذهبی شهر خرم‌آباد تقاضا کرده است تا به صورت مرتب و منظم به برگزاری برنامه های سینه زنی و زنجیرزنی در طول مسیر حرکت حرم بپردازند.

تیم های امدادی و درمانی در مسیر ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به شهر خرم آباد و همچنین در محل پادگان امام حسین(ع) نیز جهت جلوگیری از وقوع حادثه جانی مستقر خواهد شد.

آیین استقبال به صورت زنده از شبکه های صداوسیما پخش می شود

بر اساس این گزارش، فتاح کمری، رییس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) از پخش زنده، مراسم استقبال مردم خرم آباد از ضریح امام حسین(ع) خبر داد.

وی تصریح کرد: تبلیغات میدانی و شهری لازم را صورت گرفته است و با تشکیل میزگردهای تلویزیونی و گزارش‌های خبری مردم استان را در جریان مسیر حرکت کاروان و مکان‌های توقف قرار گرفته اند.

کمری گفت: گروه هایی از صدا و سیمای لرستان با امکانات کامل جهت پوشش باشکوه این استقبال بی‌نظیر بسیج شده اند و دو واحد سیار تلویزیونی و یک واحد اس ان جی و 10 گروه پرتال رادیویی و تلویزیونی مراسم استقبال را پوشش خواهند داد.

وی در پایان از مستند سازی برنامه استقبال از کاروان سفینه النجاه از بدو ورود تا هنگام خروج از استان و تحویل ضریح به مسؤولان خوزستان با دو واحد پرتابل خبر داد.

قابل ذکر است با توجه به استقبال امروز مردم بروجرد از ضریح مطهر امام حسین(ع)، پیش بینی می شود یکشنبه شاهد حضور خیل مشتاق عزاداران حسینی در استقبال از ضریح امام حسین(ع) در شهرستان خرم آباد باشیم.

کاروان انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) با نام «سفینه النجاه» در مسیر حرکت به سمت کربلای معلا از استان های تهران، مرکزی، لرستان، خوزستان، یک شنبه 12 آذر ماه سال جاری وارد شهرستان خرم آباد می شود.

ضریح مطهر از مسیر آزاد راه خرم‌، زال وارد استان خوزستان و پس از عبور از اندیمشک دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر، از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می‌شود تا به کربلای معلا انتقال و بر مزار امام حسین(ع) نصب شود./9464/پ203/س

ارسال نظرات