۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۴۱۵

رقابت 5 هزار نفر در مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی مسابقات قرآن کریم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با شرکت پنج هزار نفر در ارومیه برگزار شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مرحله های استانی سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن، سی و هفتمین دوره مسابقات تواشیح و ابتهال و پنجمین دوره مسابقات اذان با حضور 5 هزار نفر در مسجد بازار باش ارومیه برگزار شد.

 

برای انتخاب نفرات برتر شرکت کنندگان ( خواهران و برادران) در رشته های مختلف به مدت دو روز به رقابت پرداختنتد.

 

مراسم اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 

 حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در حاشیه این دوره از رقابتهای قرآنی در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان مسابقات قرآن گفت: آمار شرکت کنندگان با سه برابر رشد امسال به 5 هزار نفر رسیده است این درحالی است که سال گذشته حدود یک هزار و 500 نفر شرکت کننده این رقابتها بود.

 

  وی برگزاری طرح‌های مختلف از سوی اوقاف را یکی از دلایل توفیق این نهاد در جذب قرآن آموزان دانست و عنوان کرد: طرح‌هایی نظیر آرامش بهاری و نشاط معنوی ویژه فصل بهار زمینه لازم برای استفاده تمام اقشار جامعه از طرح‌ها را فراهم آورده و به همین دلیل شاهد استقبال بیشتر مردم از برنامه‌های مختلف این سازمان هستیم.

 

 حجت الاسلام مصائبی حضور 35 شکوفه قرآنی را یکی از شگفتی های این دوره از مسابقات اعلام و خاطرنشان کرد: سن این کودکان کمتر از شرایط سنی اعلام شده است.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در سن 7 تا 30 سال هستند که جوانان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با اشاره به داوری این دوره از مسابقات گفت: برای نخستین بار سه داور از تهران به همراه داوران استانی مسؤولیت قضاوت را برعهده دارند که این امر به دلیل برخی اعتراضات در دوره‌های گذشته است.

حجت الاسلام مصائبی در ارتباط با اعزام شوندگان به مسابقات کشوری، اظهار داشت: نفرات اول تا سوم در هر رده برای حضور در مسابقات کشوری اعزام خواهند شد که در این میان مسابقات اذان به دلیل شرایط خاص تنها یک نفر از هر استان راهی مسابقات کشوری می‌شود./936/پ203/ب

ارسال نظرات