۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۴۳۴
در قم برگزار می‌شود؛

نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش های اخلاقی

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش‌های اخلاقی از سوی قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
 ثبات و نسبيت ارزش هاي اخلاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش ‌های اخلاقی، به همت قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور حجج اسلام محمد فتحعلی‌خانی و مجتبی مصباح یزدی، 16 آذرماه در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

 
حجت‌الاسلام علی الماسی، دبیر اجرایی قطب علمی فلسفه دین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام این خبر، گفت: قطب علمی فلسفه دین در ابتدای فعالیت خود در نظر دارد در هفته جاری نخستین نشست علمی تخصصی ثبات و نسبیت ارزش های اخلاقی را برگزار کند.
 
وی با بیان این‌که نشست ثبات و نسبت ارزش‌های اخلاقی در زمینه رابطه بین دین و اخلاق طراحی شده و به این مسأله می‌پردازد که آیا ارزش‌های اخلاقی نسبی است یا ثبات دارد، گفت: بیشتر گرایش‌های اسلامی معتقد به ثبات در ارزش‌های اخلاقی است، اما در غرب گرایش‌های بسیاری ایجاد شده که قائل به نسبیت ارزش‌های اخلاقی هستند.
 
دبیر اجرایی نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش‌های اخلاقی، افزود: این نشست در نظر دارد به برخی از نظریه‌های بسیار مهم در باب نسبیت ارزش‌های اخلاقی بپردازد که از جمله بررسی و نقد نظریه پویمن را با نگاهی به رویکرد اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.
 
در این نشست علمی حجت‌الاسلام محمد فتحعلی خانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی و نقد نظریات پویمن می‌پردازد و در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی مصباح، مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) به عنوان ناقد، نظریه اسلامی خود را در این زمینه مطرح می‌کند.
 
وی با دعوت از همه علاقه‌مندان به این حوزه برای شرکت در این نشست علمی خاطرنشان کرد: قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در هفته‌های آینده، بخش دوم نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش‌های اخلاقی را ناظر به نقد دیگر نظریات نسبی‌گرا در باب اخلاق برگزار می‌کند.
 
گفتنی است، نشست علمی ثبات و نسبیت ارزش های اخلاقی، پنج شنبه 16 آذرماه از ساعت 8 تا 10 صبح با حضور صاحبنظران در این حوزه در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار پانزده خرداد ـ خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود. /920/ت302/ی
ارسال نظرات