۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۸۴۴۴
آیت الله شبستری:

معادلات سیاسی منطقه به نفع ایران تغییر کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: سیاست خاورمیانه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست روبه‌رو شده و شاهد شکل‌گیری خاورمیانه اسلامی در منطقه هستیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع دانشجویان بسیجی تبریز با بیان این‌که شرایط سیاسی منطقه با گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شکست استکبار در جنگ تحمیلی و خنثی شده فتنه‌های فرهنگی و فکری دشمن در داخل کشور عرصه برای معاندان بسیار تنگ شده است.

 

وی با بیان این‌که سیاست خاورمیانه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست روبه‌رو شده و شاهد شکل‌گیری خاورمیانه اسلامی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال بیداری اسلامی مردم انقلابی مسلمان و همچنین شکست رژیم غاصب صهیونیستی در جریان جنگ های غزه و لبنان، منافع استکبار به شدت با خطر روبه‌رو شده است.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که معادلات سیاسی و نظامی منطقه به نفع ایران اسلامی تغییر کرده است، گفت: پیروزی امت اسلامی در جریان جنگ هشت روزه غزه و قبول شروط مقاومت برای برقراری آتش‌بس از سوی رژیم اشغالگر قدس، اوج خفت و خواری سران مستکبر غربی بوده است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که رییس دفتر سیاسی حماس از کمک‌های معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده است، اظهار داشت: حتی دشمنان جمهوری اسلامی هم به نقش ایران در این پیروزی اعتراف کردند که نشان از جایگاه و نقش ارزنده ایران اسلامی در حمایت از مظلومان و مستضعفان دارد.


وی استعفای وزیر دفاع اسرائیل را از آثار پیروزی مردم مقاوم غزه دانست و با اشاره به اخبار و گزارش‌های شبکه المنار خاطرنشان کرد: ایران اصلی‌ترین پیروز جنگ غزه بود، البته دشمنان بدانند که در جریان این جنگ حماس گوشه‌ای از توانمندی نظامی و موشکی خود را به نمایش گذاشت.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این سخن
کسینجر، نظریه پرداز آمریکایی که «هزینه جنگ غزه را باید آمریکا بپردازد، ایران را تهدید نکنید که هیچ فایده ای ندارد،» اظهار داشت: دو دهه گذشته امام خمینی(ره) فرمودند؛ ملتی که عشق شهادت در دل کوچک و بزرگش موج می‌زند و در مکتب حسینی تربیت شده است، هیچ قدرتی نمی‌تواند با او مقابله کند.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که تمام محاسبات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با شکست در جنگ هشت روزه به هم خورده است، گفت: امروز لبنان، سوریه و فلسطین خط مقدم نظام جمهوری اسلامی ایران با دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می شوند.


وی در پایان با اشاره به سخنان
جان مولتون، یکی دیگر از نظریه پردازان آمریکایی با این مضون که جنگ هشت روزه غزه، ایران را قدرتمندتر کرد و نشانه دست برتر ایران بود، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برتری جمهوری اسلامی در منطقه و جهان افزایش یافته است./935/پ202/س

ارسال نظرات