۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۸۴۶۱
حجت الاسلام شامی:

حجاب ریشه در باورهای اصیل ایرانی اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان خودشناسی و خودباوری را لازمه ترویج هویت و فرهنگ اسلامی دانست و گفت: حجاب و عفاف ریشه در باورهای اصیل ایرانی اسلامی دارد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام عنایت الله شامی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان، امروز در افتتاحیه نمایشگاه آب و آیینه با موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار داشت: دشمنان اسلام در طول سالیان گذشته به دنبال هویت‌زدایی و بیگانی جوانان ایرانی نسبت به فرهنگ و تمدن اصیل خود بوده‌اند.

 

وی با بیان این‌که آداب و رسوم سنتی ملت ایران کاملا با احکام و موازین شرعی اسلام موافق بوده است، خاطرنشان کرد: در حقیقت حجاب و عفاف ریشه در باورهای اصیل ایرانی اسلامی دارد، به عبارت بهتر زن ایرانی با عفت و با حیاست و البته با فرهنگ مبتذل غربی بیگانه است.

 

حجت الاسلام شامی با اشاره به این‌که حفظ فرهنگ و هویت ملی و اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است و انسان با حفظ آن به خودشناسی و خداشناسی سوق داده می شود، تصریح کرد: رسیدن به خودشناسی و خودباوری و ترویج هویت و فرهنگ اسلامی و ملی نیازمند تلاش دسته جمعی است.

 

وی حجاب و عفاف را یکی از فرهنگ‌های رایج ایرانی و از فرایض مهم دین مبین اسلام دانست و گفت: رواج بی‌حجابی و قبح‌زدایی از بی‌عفتی در جامعه در راستای برنامه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم است، استکبار جهانی برای تسلط بر افکار، اندیشه‌ها و قدرت عقلانی جوانان مبتکر ایرانی به دنبال رواج فساد در جامعه است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان با بیان این‌که هدف اصلی رسانه‌های غربی خدشه ‌در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است، اظهار داشت: پوشش و حجاب مردم ایران در گذر زمان مطابق با ارزش‌های جامعه نبوی و اسلامی بوده است.

 

همچنین اصغر پرتوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در سخنانی با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی لازمه تعالی و نجات بشر از بحران‌های فکری و اخلاقی است، اظهار داشت: داشتن فکر، اندیشه و فرهنگ زندگی مبتنی بر مبانی دینی مهترین مؤلفه برای سعادت دنیوی و اخروی است.

 

وی با تأکید بر این‌که جایگاه زن در جوامع غربی بسیار پائین‌تر از آن است که در رسانه‌های خود ابزار می کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون جوامع غربی به دلیل اعتقاد بر تشابه حقوق زنان و مردان به بن بست رسیدند، متأسفانه شبکه های مختلف غربی با استفاده از تکنولوژی و قدرت سلطه جویی پا را فراتر نهاده اند.

 

گفتنی است، نمایشگاه حجاب و عفاف با موضوع آب و آیینه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به مدت پنج روز برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است./935/پ203/ب

ارسال نظرات