۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۴۸۰
نماینده مردم تهران:

نمی‌توان مجموعه‌ای را مافوق شورای نگهبان ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت خود با طرح اصلاح قانون انتخابات کشور تاکید کرد: نمی توان مجموعه ای را مافوق شورای نگهبان و وزارت کشور به عنوان ناظر ایجاد کرد.
محمد اسماعيل کوثري

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز مخالفت خود با طرح اصلاح قانون انتخابات کشور و با اشاره به مخالفت صریح دو ماده از این طرح با قانون اساسی، گفت: نمی‌توان مجموعه‌ای را مافوق شورای نگهبان و وزارت کشور به عنوان ناظر ایجاد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تاکنون در انقلاب اسلامی 33 دوره انتخابات متفاوت با موفقیت برگزار شده است، اظهار داشت: درباره میزان سن و سطح سواد کاندید‌ها نیز در مجلس هشتم مصوباتی به تصویب رسید و پس از مخالفت شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

وی با اشاره به وجود برخی نقایص در قانون انتخابات همچون امکان ثبت نام برای افرادی غیر از رجال سیاسی و سرشناس کشور، ابراز داشت: چنانچه این مشکل حل شود و بتوان در این باره قانون اساسی را اصلاح کرد تا حدی این مشکلات برطرف خواهد شد، یعنی به گونه‌ای پیش رود که افراد برای ثبت نام حتما از بین رجال سیاسی باشند و می‌توان گفت قانون فعلی با یک سری اصلاحات به تغییرات دیگری نیازی نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته روی تصویب کلیات آن بحث‌هایی وجود دارد و اشکالات مطروحه در خصوص برخی مواد است و در صورتی که همان دو ماده حذف یا اصلاح شود در بقیه موارد با توجه به این که به مجمع تشخیص ارجاع شده و موافقان زیادی ندارد تصویب نخواهد شد.

کوثری در پایان با بیان این که رسیدن این طرح به انتخابات آینده بعید به نظر می‌رسد، تصریح کرد: به هر حال باید روی آن تأمل شود و همین که از یک فوریتی به دو فوریتی تبدیل شده نشان دهنده اهمیت آن بوده و مجددا نیاز به بازنگری و کارکردن دارد./908/ت302/ج

ارسال نظرات