۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۵۳۲
نائب رییس هیات اجرایی حزب الله لبنان:

جریان 14مارس مسؤول طولانی شدن بحران در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس هیات اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به دشمنی جریان 14 مارس با ملت سوریه گفت: مسؤولیت طولانی شدن بحران و ریخته شدن خون مردم بی گناه سوریه بر عهده‎ی جریان 14 مارس است.
شيخ نبيل قاووق رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق نائب رییس هیات اجرایی حزب الله لبنان، طی مراسمی در شهر بلیدا جنوبی لبنان گفت: جریان 14 مارس چیزی را از حزب الله می خواهد که درخواست اسرائیل است، در نتیجه ما آن پاسخی را به این جریان می دهیم که به رژیم غاصب اسرائیل داده‎ایم.


وی خاطر نشان کرد: رژیم اسرائیل همیشه در حال دروغ گویی و تلاش برای بی اعتبار کردن مقاومت و نابود کردن آن است زیرا آنان نمی خواهند که لبنان استقلال داشته باشد.


نائب رییس هیات اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: مقاومت همیشه به دنبال حق ملت خود بوده است و  ذره ای از خاک اراضی ملت خود را به دشمنان نخواهد فروخت و اجازه تصرف نخواهد داد. ولی جریان 14 مارس و بعضی از نامزدان انتخابات پارلمان به وسیله بعضی از کشورهای عربی برای ضربه زدن و ضعیف  کردن لبنان خریده شده‎اند.


وی اظهار داشت: جریان 14 مارس خواهان گفت‎وگو بر سر قانون جدید لبنان نیست زیرا آن را قبول ندارد و خواهان بر گشتن به قانون 60 هستند که در این صورت سرانجام نامعلومی برای لبنان رقم خواهد خورد.


شیخ نبیل قاووق بیان کرد: تا تمامی احزاب،‌ جریان ها و طرف های سیاسی بر روی قانون جدید رضایت و موافقت نداشته باشند انتخابات سالمی را شاهد نخواهیم بود. و تنها راه خارج شدن از این بحران ها و اختلاف نظرها، فصل ختام دانستن قانون جدید و اتفاق نظر بر روی آن است.


وی ضمن دعوت تمامی ملت لبنان برای شرکت در انتخابات پارلمانی افزود: متاسفانه بعضی از احزاب از روی کینه توزی و بحران سازی به دنبال ایجاد نا آرامی های سیاسی در لبنان هستند.


نائب رییس هیات اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: دشمنان به دنبال ناامن کردن منطقه از جمله سوریه و لبنان هستند که بتوانند معادله منطقه را به نفع خود تمام کنند و معادلات خود را جایگزین کنند.


وی ضمن اشاره به دشمنی 14 مارس با سوریه اظهار داشت: امروز با دوره جدیدی از انفجارات و حرکت های تروریستی در سوریه مواجه هستیم که خون مظلوم مردم بی گناه سوریه را می ریزند؛ که مسؤولیت تمامی این کشتارها و طولانی شدن بحران در سوریه بر عهده‎ای جریان 14 مارس است./994/ب902/ک

ارسال نظرات