۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۸۵۶۱
در قم؛

گردهمایی بزرگ دانشجویان عاشورایی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم از گردهمایی بزرگ دانشجویان عاشورایی استان قم در دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.
عکس آرشيو

امیرحمزه مهرابی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برپایی گردهمایی بزرگ دانشجویان عاشورایی استان، 16 آذرماه در دفتر مقام معظم رهبری در قم خبر داد و گفت: این مراسم هر ساله به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت یاد شهدای دانشجو برگزار می‌شود.

 
وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های استان قم با هدف پاسداشت مقام دانشجو و تجدید بیعت و میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری در سالروز 16 آذر روز دانشجو با شعار «جبهه دانشجویی، استکبار ستیزی، تمدن سازی» گردهم آمده و در تجمعی بزرگ در دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایشی از آگاهی و بیداری دانشجویان انقلابی را به نمایش خواهند گذاشت.
 
دبیر اجرایی همایش بزرگ دانشجویان عاشورایی استان قم، بصیرت‌افزایی دانشجویان، اعلام برائت از خلق و خوی استکباری در جهان، اعلام حمایت از مسلمانان و جنبش بیداری اسلامی در سراسر جهان، اعلام آگاهی و بصیرت دانشجویی در بیعت از مقام معظم رهبری و حضور پرشور در همه عرصه‌ها از جمله انتخابات را از مهم‌ترین اهداف برپایی این همایش برشمرد.
 
وی ادامه داد: در این مراسم که پنجشنبه 16 آذرماه از ساعت 9:30 تا 11 در محل دفتر مقام معظم رهبری واقع در خیابان شهدای قم (صفائیه) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با موضوع «نسبت جنبش‌های دانشجویی با استکبارستیزی» سخنرانی خواهد کرد.
 
مهرابی اظهار کرد: امسال با ابتکار شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی در قم این گردهمایی بین همه دانشگاه‌ها به صورت متمرکز و متحد برگزار می‌شود و در پایان این مراسم نیز اطلاعیه‌ای از سوی دانشجویان در راستای اهداف تعیین شده قرائت خواهد شد.
 
وی تجلیل از کاراته‌کار قهرمان قمی که در ابتکاری مدالش را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد و نیز برپایی مراسم عزاداری به مناسبت ایام محرم را از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بزرگ عنوان کرد و از همه دانشجویان استان خواست با حضور چشمگیر خود، نمایشی از وحدت را در این روز به نمایش بگذارند.
 
گفتنی است، این مراسم با همکاری دانشگاه‌های استان قم اعم از دانشگاه قم، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های قم و همچنین شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی، ناحیه بسیج دانشجویی قم و مجمع تشکل‌های دانشجویی استان قم برگزار می‌شود. /920/ت302/ی
ارسال نظرات