۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۵۸۶

برگزاری کارگاه تخصصی مطالعات زنان ویژه طلاب سطح سه زنجان

خبرگزاری رسا ـ کارگاه تخصصی مطالعات زنان به همت مرکز تخصصی نورالزهرا(س) حوزه علمیه خواهران استان زنجان برگزار می شود.
برگزاری کارگاه تخصصی مطالعات زنان ویژه طلاب سطح سه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مرکز تخصصی نورالزهرا(س) حوزه علمیه خواهران استان زنجان کارگاه تخصصی مطالعات زنان را در 12 جلسه ویژه طلاب سطح سه و فارغ التحصیلان سطح دو زنجان برگزار می کند.

 

بنا بر این گزارش، این دوره با تدریس خانم آرام نیا، استاد حوزه و دانشگاه از نیمه دوم مهرماه سال جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی طلاب علوم دینی به مدت یک ساعت در هفته شروع شده و تا دی ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

 

آرام نیا در این کارگاه آموزشی با اشاره به نیاز جهان اسلام به مباحث بنیادین در خصوص زنان گفت: امروزه دنیای فیمینیسم، به عنوان فیمینیسم جهان اسلام روی هشت نظریه امام خمینی(ره) درباره زنان، کار آکادمیک دارد، اما ما هنوز این هشت نظریه را نشناخته‌ایم، از این رو باید بن مایه های مطالعات زنان را خود بنگاریم.

 

وی با اشاره به اهمیت گسترش مطالعات حوزویان در خصوص مسائل زن و دیدگاه اسلام به بانوان افزود: مقام معظم رهبری نزدیک به بیست مورد در سخنرانی های خود در کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی او به این جمله تاکید کرده اند که "ما در حوزه و در خصوص زنان از دنیا طلبکاریم" و این اهمیت مطلب را می رساند.

 

بر اساس این گزارش، کارگاه تخصصی مطالعات زنان به همت مرکز تخصصی نورالزهرا(س) حوزه علمیه خواهران استان زنجان با هدف ارتقای سطح علمی طلاب سطح سه، ارائه تئوری جدید تخصصی در حوزه مطالعات زنان و همچنین ارتقای توان پاسخگویی طلاب به شبهات کلامی حوزه بانوان برگزار می شود.

 

گفتنی است، مرکز تخصصی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان به همت آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی به عنوان نخستین مرکز تخصصی حوزوی استان زنجان سال گذشته فعالیت خود را در رشته فقه و اصول آغاز کرده است./935/د101/ب 

ارسال نظرات