۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۶۷۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

دوره‌های کوتاه مدت حرم حضرت معصومه بسیار مفید و بنیادین است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) را بسیار مفید و بنیادین دانست و بر ضرورت استمرار آن در موضوعات مختلف تأکید کرد.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)‌ آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، درباره دوره‌های کوتاه مدت حرم مطهر گفت: بسیاری از اقشار فرهیخته جامعه فرصت طولانی برای پرداختن به مباحث اعتقادی را ندارند و این دوره‌‌ها این فرصت را فراهم می‌کند تا مباحث مهم دینی به صورت خلاصه و فشرده و در عین حال عمیق به علاقه‌مندان ارائه شود.

وی ادامه داد: در این دوره‌ها مباحث مهم در زمان کوتاه بیان می‌شود که این کار بسیار مفید و بنیادین است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به موضوعات دوره‌های برگزار شده از سوی آستانه مقدسه قم اضافه کرد: امامت از مهم‌ترین موضوعات دین است که یک جلوه آن در غدیر و جلوه دیگر آن در عاشورا است، بنابراین برگزاری دوره عاشوراپژوهی لازم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پذیرفتن دین را مقدمه عمل به آن دانست و تصریح کرد: ما می‌خواهیم زندگی خود را بر اساس آموزه‌های دینی برپا کنیم و در این جهت آشنایی با مباحث مختلف مانند تربیت اسلامی، اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی، سیاست اسلامی در قالب دوره‌های کوتاه مدت ضروری است./997/د102/پ

ارسال نظرات