۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۷۱۸
آیت الله نوری همدانی:

رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپا نشانه نفاق آنها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم غاصب صهیونیستی را مصداق شیاطین و دشمنان اصلی اسلام دانست و گفت: اینها کفر، نفاق و روحیه صهیونیستی را یکجا دارند.
ديدار اساتيدبسيجي استان همدان با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت حسین الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه و وزارت دفاع، با استناد به آیاتی از قرآن، کفر، نفاق و صهیونیسیم را اضلاع سه گانه دشمنان اصلی مسلمانان دانست و اظهار داشت: آمریکا، اتحادیه اروپا و خود صهیونیست ها کسانی هستند که کفر و نفاق و روحیه صهیونیستی را در خود جمع کرده اند.


وی افزود: نفاق آنها این است که دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند اما در عمل مشخص می شود که دروغ می گویند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از سوره بقره، گفت: به تعبیر قرآن شیاطین همان صهیونیست ها هستند؛ باید در برابر آنها همیشه در حالت آماده باش، بیدار و هوشیار باشیم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم منافقان را بسیار خطرناک دانست و ابراز داشت: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 157 نهج البلاغه می فرماید من شما را از منافقان می ترسانم، اینها کسانی اند که خود گمراهند و دیگران را نیز گمراه می کنند؛ منافقان در برابر هر حقی یک باطل می تراشند و اینان حزب شیطان اند.


صهیونیست ها با تعیین خطوط قرمز به دنبال حاشیه ای امن هستند
حضرت آیت الله نوری همدانی تفرقه افکنی بین مسلمانان را از کارهای منافقان عنوان کرد و گفت: ساخت مسجد ضرار نیز به این نیت بود، به همین دلیل پیامبر(ص) آن مسجد را خراب کرد.


وی با بیان این که صهیونیست ها می خواهند با مشخص کردن خطوط قرمز در سازمان ملل برای خود حاشیه امنی بوجود آورند، اضافه کرد: آنها جنگ هشت روزه غزه را نیز به این نیت راه اندازی کردند که موقعیت خود را حفظ کنند اما این نقشه آنها نیز نقش بر آب شد.


این مرجع تقلید آمادگی مسلمانان به لحاظ علم و فناوری را ضروری خواند و گفت: باید تجهیزات و سلاح های خود را روز به روز تقویت نماییم تا بتوانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.


مدرس برجسته خارج فقه و اصول آمادگی روحی، تجهیزاتی، اطلاعاتی و انجام مانورهای متعدد را مهم دانست و ادامه داد: کسی که در این راه گام بر دارد مشمول لطف خداوند می شود «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ، أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» و در بهشت جاودان خواهند بود.


آرزوی شهادت علامت ایمان است
حضرت آیت الله نوری همدانی بر تقویت روحیه شهادت طلبی و جهاد در جامعه به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: باید همیشه چنین روحیه ای را در خود تقویت کنیم؛ آرزوی شهادت داشتن علامت ایمان است.

 

وی در تفسیر آیه 74 سوره نسا گفت: این آیه به مسلمانان امر می کند همواره در حالت آماده باش بوده و استثنائی هم قائل نمی شود و می فرماید دشمنان فراوانی در مقابل شما قرار دارند؛ از جمله این دشمنان هوای نفس شیطان است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مطالعه تاریخ جنگ های زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) را در دشمن شناسی بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: در جنگ تبوک رسول خدا (ص) به خلاف سایر غزوات امیرالمؤمنین(ع) را با خود همراه نکرد زیرا می دانست که منافقان قصد دارند از این فرصت استفاده کرده و مرکز خلافت مسلمین را تصاحب کنند؛ به همین دلیل علی(ع) را جانشین خود در مدینه قرار داد.


این مرجع تقلید جنگ جمل را یکی از فتنه های بزرگ زمان امام علی(ع) خواند و گفت: همسر پیامبر(ص) و اشخاصی مانند طلحه و زبیر که از صحابه خاص بودند مقابل حضرت ایستادند و همین امر فتنه را سخت و پیچیده کرد؛ عبور از فتنه ها در طول تاریخ اسلام سخت بوده و هست.

 

غرب در طول تاریخ سلطه طلب و خود خواه بوده است
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به عدم تمکین رومیان در برابر اسلام، گفت: غربی ها روحیه سلطه طلبی، خود بزرگ بینی و خود خواهی دارند به همین دلیل هیچ گاه در برابر اسلام تسلیم نشدند و در همین راستا جنگ های صلیبی نیز اتفاق افتاد؛ اما شرقی ها اسلام را پذیرفته و به خیل مسلمانان پیوستند.


وی هوای نفس را دشمن سرسخت مؤمنان خواند و تصریح کرد: گاهی تمایلات ما با اسلام سازگار نیست، این هوای نفس است که ریشه در شهوت، غضب، حب جاه و مقام دارد؛ پیامبر(ص) می فرماید شجاع ترین انسان ها کسی است که بر هوای نفسانی خود غلبه کند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات