۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۷۵۸

طرح شناسایی شهدای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تعداد شهدای طلبه و روحانی استان 139 شهید است، گفت: از این تعداد 51 شهید از مدارس علمیه شهر تبریز بوده‌اند که تمامی آمار و مشخصات شهدای استان به همراه آثار و تصاویر آنان در سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
شهداي روحاني

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیش از این تعداد شهدای طلبه و روحانی استان 159 نفر اعلام شده بود که تردیدهایی در این میان وجود داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات و پژوهش‌های چند ماهه که با تلاش شبانه‌روزی طلاب و روحانیان بسیجی این سازمان همراه بود، آمار دقیق و تفکیکی شهدای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی مشخص شد که تحقق این مسأله کمک شایان توجهی در اقدامات بعدی کنگره شهدای روحانی استان خواهد بود.

 

حجت الاسلام سرایی با اشاره به این‌که پس تحقیقات به‌عمل آمده تعداد شهدای طلبه و روحانی استان 139 شهید اعلام می شود، گفت: از این تعداد 51 شهید از مدارس علمیه شهر تبریز بوده‌اند که تمامی آمار و مشخصات شهدای استان به همراه آثار و تصاویر آنان در سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر این اساس؛ شهرهای میانه 22، مرند 12، مراغه 11، بناب 10، سراب 7، اهر 6، هشترود 6، آذرشهر 4، شبستر 4، ملکان 2، هریس 2، عجب شیر 1 و بستان آباد یک شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: آثار، تصاویر و زندگی‌نامه شهدای طلبه و روحانی استان به صورت جامع و متمرکز جمع‌آوری شده که قرار است کتابی در آستانه برگزاری کنگره بزرگ شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی تدوین و نگارش شود، که در این زمینه مذاکراتی با نویسنده برجسته استان، خانم سپهری که اثر ماندگار «نورالدین پسر ایران » را به رشته تحریر آورده‌، خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام سرایی افزود: دبیرخانه کنگره بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان شرقی از ماه‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده که هفته آینده اعضای سیاست‌گذاری کنگره دیداری با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان خواهند داشت.

 

بنا به گفته مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی کنگره بزرگداشت 139 شهید طلبه و روحانی آذربایجان شرقی ابتدای سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد./935/ت302/س

ارسال نظرات