۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۷۸۳
آیت‌الله ممدوحی:

غرب به نام حقوق بشر جهل خود را به جوامع بشری تحمیل می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که باید در مقابل دشمنان حالت تهاجمی داشته باشیم و از حالت انفعالی خارج شویم، گفت: ما باید در برابر غربی‌ها بایستیم تا آنها جهل خود را از طریق حقوق بشر به ما تحمیل نکنند.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع طلاب مدرسه معصومیه(ع) گفت: امروز بشر بر خلاف توهمات که دارد در حال ساقط شدن است و هر چند آسایش نسبی دارد، اما این آسایش تمام نیازهای او را تأمین نمی‌کند.

وی ادامه داد: امروزه در حقوق بشر یک کلام از فضایل معنوی، کمالات، ارتقای معنویت و ارتباط بشر با خداوند چیزی نیامده است و می‌توان گفت که حقوق بشر در حد نشخواری برای بشر نوشته شده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروزه ما در برابر تهاجم دشمنان با سپری که حالت انفعالی دارد به دفاع می‌پردازیم در حالی که باید همانند امام خمینی(ره) که انقلاب را تهاجمی شروع کرد در برابر غربی‌ها بایستیم تا آنها جهل خود را از طریق حقوق بشر به ما تحمیل نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بالابردن معلومات بهترین راه‌ مقابله در برابر تهاجم دشمن است، ابراز داشت: طلاب وقت خود را تلف نکنند، به درس خواند مشغول شوند تا مانند شهید مطهری و امام موسی صدر سبب افتخار شده و به جامعه خدمت کنند.

وی اضافه کرد: باید طلاب فلسفه، اصول و فقه را در کنار یکدیگر و به صورت متعادل یادبگیرند تا فقیه آگاهی شده و بتوانند جوابگویی نیاز‌های جامعه و بشر باشند، همانند شهید مطهری که افتخار حوزه بود، سی سال درس خواند و 10 سال سخن گفت و امروزه افتخار دانشکده الهیات این است که خاک زیر پای شهید مطهری در آنجا ریخته شده است.

آیت‌الله ممدوحی با بیان این‌که تحصیل همراه تهذیب سبب رشد طلاب می‌شود، خاطرنشان کرد: طلبه‌ که نماز شب نخواند و عدل نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد، همچنین طلاب باید به علوم انسانی توجه داشته باشند چرا که علوم پایه به تنهایی جوابگوی نیازهای بشر نیست.

وی افزود: علوم انسانی مانند جامعه شناسی، روانشناسی سبب می‌شود که یک جامعه و کشوری همانند فرانسه در یک شب به موفقیت‌های زیادی در مقابل کشورهای دیگر برسد و می‌توان گفت علوم پایه مانند کارگر است در حالی که علوم انسانی همانند قاضی بوده و سبب می‌شود که جامعه به موفقیت زیادی برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نمی‌توان تنها با تکنیک و صنعت به تمام خواسته‌ها رسید، بیان داشت: امروزه می‌بینیم که دشمنان اسلام با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها که احاطه کامل به نقاط جغرافیایی جهان دارند در مقابل ششصد بچه لبنانی که با سنگ مبارزه می‌کنند شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: امروزه جنگ‌های فیزیکی و سخت افزاری مفید نیست و دشمنان از جمهوری اسلامی ایران به سبب پول، اسلحه و موقعیت منطقه‌ی نمی‌ترسند چرا که آنها خود از پول بیشتر و سلاح‌های پیشرفته‌تر برخوردار هستند بلکه تمام ترس دشمنان از بسیجیان است و می‌دانند که شروع جنگ با آنها است ولی خاتمه با آنها نیست.

آیت‌الله ممدوحی با بیان این‌که علوم انسانی حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: فسادی که در اروپا بعد از رنسانس به وجود آمد به سبب چند فیلسوف مادی و فاسد بود و تفکر این چند نفر سبب شد که اروپا به چنین لجن‌زار کشیده است.

وی بیان داشت: باید طلاب روزی بیش از دوازده ساعت مطالعه کنند و افق دید خود را افرادی همانند آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله طباطبایی قرار بدهند تا در جهان و جامعه مؤثر واقع و چراغ هدایت شوند.

وی اضافه کرد: انسان به وسیله علوم انسانی تربیت می‌شود و چون رزمندگان ما به وسیله علوم انسانی تربیت شده بودند توانستند در فتح خرمشهر پانزده هزار نفر از نیروهای بعثی عراق را در یک روز و با کمترین امکانات اسیر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در ادامه به نقش عاشورا در بیداری مردم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: انقلاب ما برگرفته از مکتب عاشورا است و انقلاب‌های دیگر برگرفته از انقلاب ما و هر روز مکتب عاشورا به سبب توجه مردم به آن و زیارت عاشورا در نظام ما زنده‌تر می‌شود.

وی افزود: جبهه سیدالشهدا(ع) است که شیعه را در برابر انواع تهاجم‌ها حفظ کرده و امروزه با وجود این‌که هزاران سایت علیه ما تبلیغ می‌کند می‌بینم که مذهب تشیع زنده و بالنده است.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: دشمنان به دنبال نقطه ضعف‌های ما هستند تا ریشه تشیع را بخشکانند؛ از این‌رو‌ باید طلاب رشد علمی خود را افزاریش دهند و بدانند که امروزه جبهه سیدالشهدا(ع) بیش از هر چیزی به افزایش علم نیاز دارد./993/پ202/ج

ارسال نظرات