۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۷۹۰
اول دی ماه؛

آزمون تکمیل ظرفیت رشته‏ های تخصصی حوزه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آزمون تکمیل ظرفیت رشته‏ های تخصصی حوزه از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه در استان های مختلف، اول دی ماه برگزار می شود.
آزمون مراکز تخصصي حوزوي حوزه‌هاي علميه برادران
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آزمون تکمیل ظرفیت رشته‏های تخصصی حوزه از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه در استان های مختلف، روز جمعه اول دی ماه برگزار می شود.
براساس این گزارش، پذیرش متمرکز تکمیل ظرفیت سال تحصیلی 92 – 91 رشته های تخصصی سطح 2 و 3 برادران به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.com  برای شهرهای اصفهان، اهواز، آمل، بناب، تبریز و قم انجام می شود.
معاونت آموزش حوزه‌های علمیه آخرین زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‏های تخصصی سطح 2 و 3 حوزه‌های علمیه برادران در سال تحصیلی 91-92 را 20 آذر ماه اعلام کرده است.
 این گزارش حاکی است، شهرهای محل برگزاری این آزمون، اصفهان، اهواز، آمل، بناب، تبریز و قم ذکر شده است که در آزمون سطح دو، دو شهر آمل و بناب میزبان برگزاری امتحانات در دو رشته کلام اسلام و تفسیر قرآن هستند.
آزمون پذیرش رشته‌های تخصصی سطح 3 در این دوره در شهرهای اصفهان، قم، تبریز و اهواز با گرایشهای اخلاق و تربیت اسلامی، شیعه‌شناسی و نهج البلاغه برگزار می‌شود.
داشتن حداکثر سن 30 سال برای مقطع سطح 2 و 34 سال برای مقطع سطح 3، شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم، داشتن گواهی علمی سطح یک برای شرکت در مقطع سطح 2 و گواهی علمی سطح دو برای شرکت در مقطع سطح 3، تعهد به رعایت تمام مقرارات آموزشی، پژوهشی و انضباطی و نداشتن منع قانونی از تحصیل و احراز صلاحیت اخلاقی از جمله شرایط عمومی در مراکز تخصصی به شمار می آید.
شرایط اختصاصی در هر رشته از سوی مراکز مربوط در دفترچه راهنما به صورت تفصیلی اعلام شده که طلاب می توانند با تهیه این دفترچه از این شرایط اطلاع یابند.
کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی، شیعه شناسی، علوم حدیث و نهج البلاغه از رشته هایی هستند که در سطح دو و سه حوزه به صورت متمرکز پذیرش دارند.
دوره های تخصصی، دوره های آموزشی و پژوهشی، در یکی از رشته های مصوب علوم اسلامی است که طلبه پس از گذراندن مقطع سطح 2 و3 برای تقویت پایه علمی و تخصصی خود وارد این دوره ها می شود.
 تمامی پذیرفته شدگان نهایی مراکز تخصصی موظف هستند در زمان اعلام شده از سوی مرکز مربوط برای نام نویسی و انتخاب واحد به آموزش مرکز مراجعه کنند.
 همه دانش پژوهان موظف هستند در هر نیمسال، در مدت زمانی که از سوی معاونت آموزش اعلام می شود برای نام نویسی و انتخاب واحد و ادامه تحصیل به مراکز تخصصی مربوطه مراجعه کنند و عدم مراجعه بدون عذر موجه سبب محرومیت از همان ترم می شود و عدم مراجعه در دو نیمسال نیز سبب محرومیت است.
آموزش در دوره تخصصی، مبتنی بر نظام واحدی است و ارزش هر درس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می شود و قبولی یا عدم قبولی دانش پژوه در یک درس به همان درس محدود است و هر واحد درسی، مقدار یا میزان درسی است که مفاد و محتوای آن به صورت نظری 16 ساعت و به صورت عملی یا مطالعاتی 32 ساعت در طول یک نیمسال تحصیلی محاسبه می شود.
هر سال تحصیلی مرکب از دو نیمسال تحصیلی است و هر نیمسال تحصیلی شامل 16 هفته آموزشی و دو هفته برای امتحانات است.
مراکز تخصصی می توانند در هر سال تحصیلی یک دوره تابستانی برگزار کنند که مدت آن 6 هفته آموزشی و تعداد واحدهای ارائه شده حداکثر 7 واحد درسی خواهد بود.
طلابی که در رشته های تخصصی تحصیل می کنند، موظف هستند دروس فقه و اصول خود را نیز فراگیرند؛ ولی از فراگیری دروس جنبی معاف هستند.
هزینه نام نویسی، سه هزار تومان است که طلاب می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش به صورت الکترونیکی این مبلغ را بپردازند و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
نتایج آزمون مراکز تخصصی از سوی معاونت آموزش حوزه به صورت اینترنتی به نشانی www.howzeh-qom.comپس از دو هفته از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد./917/پ202/پ

 

ارسال نظرات