۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۸۸۹۷

تاکید رییس مجلس بر پیگیری و حل مشکلات استان قم

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مسؤولان استان قم با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان استان قم چهارشنبه شب در محل منزل پدری علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با وی دیدار کردند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با مسؤولان استانی درباره پیشنهادات و مشکلات مطرح شده از سوی آنان آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکلات و انجام همکاری در این زمینه اعلام کرد.
 
تربیت نسل موحد نیاز به صبر و حوصله مسؤولان دارد
 
بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام محمدباقر سعیدی روشن، رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کنونی دانشگاه باید متحول و برای این تحول باید نسلی با دید توحیدی تربیت شود.
 
وی افزود: تربیت نسل موحد نیاز به صبر و حوصله مسؤولان دارد؛ تربیت موحدانه است که منجر به تربیت نسل بصیر می‌شود.
 
رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بودجه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قراردادهای اعضای هیأت علمی و سفرهای پژوهشی به حال تعلیق درآمده است.
 
خدمت در شهر قم افتخار است
 
در ادامه سردار کاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی قم در دیدار با علی لاریجانی بیان داشت: قم شهر ویژه‌ای است، یکی از این ویژگی‌ها نقش بین‌المللی این شهر است؛ خدمت در این شهر افتخار است، اما باید جایگاه این شهر شناخته شود.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر فضا در استان برای خدمت فضای مناسبی است، ‌تعاملی در میان مسؤولان سیاسی، قضایی، اطلاعاتی، بسیج، و سپاه  همراه با حمایت مراجع و علما در جریان است و این امر بسیار مطلوب است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: می‌خواهیم از این ظرفیت‌های استفاده لازم را ببریم و مطالبات مشروع مردم و خواسته‌های حاکمیت و نظام را برآورده سازیم.
 
وی با بیان این‌که اجرای قانون را از خود نیروی انتظامی آغاز کردیم، ادامه داد: رفتارهای گزنده و زبر و خشن در جامعه قابل پذیرش نیست؛ اما برای 10 درصد که اقدام به هنجارشکنی و تخلف می کنند، نیازمند به برخورد خشن و اعمال قانون هستیم.
 
سردار مجتبایی با اشاره به این‌که 60 هزار پرونده در سال تشکیل می‌شود، بیان کرد: میانگین سرقت‌ها 10 هزار پرونده در سال است که حدود 7 هزار مورد آن کشف می‌شود؛ همچنین نزاع‌های خیابانی 4000 هزار نفر به طور جمعی و 100 نفر به طور فردی، 6 تن مواد مخدر در سال، گزارش شده است.
 
سپس محمدعلی شفیعی، مجری فرودگاه بین‌المللی قم با لاریجانی دیدار کرد.
 
رشد پروژه‌های عمرانی قم 52 درصد بوده است
در ادامه محمد دلبری شهردار قم در دیدار با لاریجانی گفت: رشد پروژه‌های عمرانی قم 52 درصد بوده است و همچنین نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.
شهردار قم به مشکلات پروژه حرم تا جمکران اشاره کرد و افزود: مسیر تندرو پروژه حرم تا جمکران تکمیل شده است، اما با برخورد این پروژه به راه‌آهن دشواری‌هایی در پیشرفت این طرح به وجود آمده است./914/پ202/ج
 
ارسال نظرات