۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۹۰۱
در مراسمی با حضور آیت الله شبستری؛

نام فرودگاه تبریز به « شهید آیت الله مدنی» تغییر یافت

خبرگزاری رسا ـ نام فرودگاه بین‌المللی تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسمی به «شهید آیت الله مدنی» تغییر یافت.
شهيد آيت الله مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم اعلام نام جدید فرودگاه بین‌المللی تبریز با اشار به نقش و جایگاه ارزشمند شهید مدنی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تغییر نام فرودگاه تبریز به نام شهید مدنی تبریز اقدامی در راستای تجلیل از مقام علم و فقاهت است.

 

وی با بیان این‌که نامگذاری معابر و اماکن در جامعه اسلامی بایستی با فرهنگ، آداب و هویت دینی مردم همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: آنچه مسلم است، در دین مبین اسلام نامگذاری افراد و اسامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تا جایی که والدین را سفارش به انتخاب نامی نیکو برای فرزندان کرده‌اند، که البته نامگذاری معابر، مراکز، مساجد و خیابان نیز از این اصل مستثنی نیست.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که انتخاب اماکن و خیابان‌ها به نام شهدا و مفاخر بزرگ جوامع اسلامی، نقش بسیار تأثیرگذاری در ماندگاری آرمان‌ها و اهداف عالی ایشان خواهد داشت، افزود: نام هایی که برای افراد و یا اماکن و خیابان ها انتخاب می شود در تداعی روحیه ها و اعتقادات اسلامی و انقلابی مؤثر است.


امام جمعه تبریز با تقدیر از اقدام ارزشمند و ارزنده مسؤولان فرودگاه تبریز در تغییر نام این مرکز به عنوان آیت الله شهید مدنی تصریح کرد: شید مدنی اسوه اخلاق، فقاهت، مجاهدت روحانیت، ولایت‌مداری، ایثار و اخلاص است که جا داشت پیش از این در جهت پاسداشت نام این شهید بزرگوار اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

 

وی با بیان این‌که نام جدید فرودگاه تبریز تمام فضایل شهید مدنی را در تفکر هر شنونده ای تداعی می کند، گفت: آنچه که مهم به نظر می رود؛ آن است که باید چنین اقدام‌هایی در نامگذاری های سایر اماکن هم مورد توجه باشد، متأسفانه در برخی مناطق نام کوچه هایی که به نام شهدا مزین بود، به اسامی دیگری تغییر یافته که غیر قابل پذیرش است.

 

همچنین علی رستمی، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در این مراسم  تغییر نام فرودگاه تبریز را مرهون پیگیری های مستمر آیت الله شبستری دانست و اظهار داشت: مراحل تغییر فرودگاه شهید مدنی تبریز که جزو شش فرودگاه برتر کشور به شمار می رود، با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان آغاز شد و امروز به صورت رسمی رونمایی می شود.


وی با بیان این‌که فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در هشت مسیر داخلی و پنج تا هفت مسیر خارجی فعالیت دارد، افزود: تبریز به دلیل ظرفیت هایی که در بخش های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی و فرهنگی دارد، نیازمند زیرساخت های حمل و نقلی بهتر است که توسعه فرودگاه این شهر بخشی از آن به شمار می رود.


گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهید محراب آیت الله
سید اسدالله مدنی، امام جمعه شهید تبریز تجلیل به‌عمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات