آیت الله رضازاده:
فروختن اعتقاد حداقلی عامل جنایت در کربلا است
خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده با اشاره به حوادث عاشورای حسینی گفت: آنهایی که مغرور دنیا بودند و بهره ای از اسلام خود را به اندک چیزی فروختند و جنایت کردند به هدف خود نرسیدن به فلاکت رسیدند اما آقا به هدفش رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، استاد خارج فقه و اصول خراسان، در درس خارج اصول خود در مدرسه آیت الله خویی مشهد به مسائل قیام اباعبدالله و هدف ایشان و سرنوشت لشکریان دشمن پرداخت.
جنگ شخص و شخصیت
آیت الله رضازاده گفت: اگر به دقت ملاحظه شود کربلا و امام حسین(ع) صحنه درگیری و دو جنگ بوده است یکی ترور شخص و دیگری ترور شخصیت آقا بود دومی که الان هم متأسفانه بین برخی مسؤولان متداول است.
وی افزود: جنگ اول روز عاشورا تا عصر طول کشید و تمام شد اما جنگ با شخصیت شروع شده تا به حال ادامه دارد نمی خواهند این دستگاه عظیم حسینی و جلال و جبروت قیام آقا باقی بماند می خواهند این قیام و نتیجه آن را از بین ببرند.
استاد عالی حوزه خراسان ابراز داشت: در جنگ اول زمان، مکان و طرفین جنگ مشخص بود؛ اما در جنگ دوم نه زمان دارد نه مکان نه طرفین جنگ مشخص است در بیشتر دنیا این جنگ ادامه دارد از سال 61 شروع شد و الان هم هست و ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: طرفین جنگ دوم دائم عوض می شوند دشمن در مسیر از بین بردن شخصیت امام حسین(ع) تلاش می کنند ابزار جنگی هم فرق دارد به عناوین مختلف با تغیر و پیشرفت علم این ابزار متغیر است؛ اما در روایت هم هست که در همه این جنگ ها پیروز میدان امام حسین(ع) است همان گونه که تا کنون چنین بوده است.
رسیدن به هدف، پیروزی است هرچند کشته شوی
آیت الله رضازاده گفت: در جنگ اول هم پیروز است چون به هدفش رسید زنده ماندن دلالت بر پیروزی نمی کند لکن پیروزی رسیدن به هدف است که ایشان رسید در بین مردم جار زد، این که به عنوان خلیفه بر سرکار است لیاقت آن را ندارد هر غلطی که بکند اطاعتش واجب نیست چون تفکر باطلی دارد اگر خلاف کند باید جلویش گرفته شود و مردم را از ماهیت یزید و حکومتش آگاه ساخت و به این شیوه روشنگری کرد.
وی ابراز داشت: امام به هدفش رسید در مجلس یزید بعد تعریف صحنه کربلا از سوی امام سجاد(ع) و عمه شان، قداست پوشالی یزید را شکست. به تعبیر مرحوم امام خون بر شمشیر پیروز شد. در جنگ دوم هم آقا پیروز است چون هرکار کردند نتوانستند اسم و نشان آقا را از بین ببرند.
استاد خارج فقه و اصول خراسان بیان داشت: چندین بار در کربلا آب بستند و زمین را به کشاورزی تبدیل کردند نگذاشتند مردم به کربلا بروند مگر آن که از هر ده نفر یکی اعدام شود باز مردم می رفتند یکی به قرعه کشته می شد 9 نفر دیگر می رفتند فشار آوردند هرکس برود باید یک دست قطع شود باز مردم باکی نداشتند. حالا هم همان مخالفان یکی را اجیر می کنند خودش را منفجر کند در بین زائران امام(ع) که باز پیروزی از آن آقا است و این سال به سال نمایان تر می شود.
آیت الله رضازاده گفت: همان گونه که کسانی که در جنگ با آقا شرکت کردند عاقبت خوشی نداشتند و فیلم مختار هم گوشه ای از آن را به نمایش گذاشت هر کدام از آنهایی که در کربلا حاضر شدند روز خوش ندیدن و بدتر شدن اینهایی هم که در این جنگ دوم حاضرند به همان سرنوشت گرفتار می شوند و در زندگی روی خوش نمی بینند.
وی افزود: امام حسین 57 سال عمر داشت امام زین العابدین و امام باقر هم 57 سال عمر کردند طبق نقل مرحوم کلینی امام(ع) از هیچ زنی شیر نخورد با توجه به کسالت حضرت زهرا پیامبر انگشت ابهام(شصت) خود را در دهان مبارک ایشان می گذاشتند و امام(ع) می مکید به قدرت خداوند هر دفعه که این اتفاق می افتاد تا دو یا سه روز بی نیاز از تغذیه بود.
هدف قیام از دیدگاه علامه عسکری
این استاد حوزه در ادامه با اشاره به قیام آقا افزود: در باره قیام ایشان و هدف از قیام موارد متعددی بیان شده است مرحوم علامه عسگری در بیان هدف قیام امام (ع) گفته است خلافت یک قداستی پیدا کرده بود در کتاب علل پیدایش مذاهب آمده است هر که روی این مسند می نشست حرف او بر پیامبر هم مقدم بود مثلا اگر یزید بر منبر و این جایگاه بود حرفش بر پیامبر مقدم می شد آقا قیام کرد و این قداست را شکست. آقا قیام کرد و مردم را از ضلالت و گمراهی نجات داد این ضلالت و گمراهی همان قداستی بود که برای خلیفه قائل شده بودند با توجه به این که بر فساد یزید مطلع شده بودند.
وی گفت: آنهایی که مغرور دنیا بودند و بهره ای از اسلام خود را به اندک چیزی فروختند و جنایت کردند به هدف خود نرسیدن به فلاکت رسیدند اما آقا به هدفش رسید.
آیت الله رضازاده در پایان گفت: خواری سرنوشت سپاه کفر بود و از سوی دیگر سپاه آقا بود که به جایگاه والا و عزتمند رسیدند خاک تربت امام حسین(ع) و زائرش ارزش دارد و عزاداری و مراسم او به هر عنوان که شرکت بکنید ارزشمند است امام حسین (ع) فرمود هرکس از طریق حرام خواسته باشد به چیزی برسد به آن نمی رسد و از آنچه ترسیده زودتر دچار آن می شود. این سخن نورانی همان سرنوشت دشمنان ایشان را تأیید می کند که به خواسته و هدف خود نرسیدند./933/پ203/س
ارسال نظرات