۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۹۲۸

اهواز همچنان در انتظار ضریح مطهر امام حسین

خبرگزاری رسا ـ ضریح جدید امام حسین (ع) شب گذشته وارد شهرستان شوشتر شد و مردم اهواز بی صبرانه منتظر حضور مسافر کربلا در میان مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
اهواز همچنان در انتظار ضریح مطهر امام حسین اهواز همچنان در انتظار ضریح مطهر امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضریح متبرک امام حسین(ع) روز گذشته در میان خیل عظیم مشتاقان امامت و ولایت در دزفول مستقر بود و عصر چهارشنبه دزفول را به مقصد شوشتر ترک کرد.

براساس این گزارش طبق اعلام قبلی مسؤولان و برنامه ریزی انجام شده ضریح امام حسین عصر روز گذشته باید وارد شهرستان شوشتر می شد اما استقبال پرشکوه و عظیم شهرها و روستاییان محور دزفول ـ شوشتر سبب شد که این ضریح طبق برنامه وارد شوشتر نشود و بامداد امروز با تأخیری چند ساعته وارد در شهرستان شوشتر شد.

این گزارش می افزاید ضریح جدید امام حسین(ع) در امامزاده عبدالله شوشتر مستقر است و عاشقان ولایت و امامت و هیأت های مذهبی با عزدارای ها و برنامه های مختلف دینی عشق و ارادت خود را به فرزند زهرای اطهر(س) نشان دادند.

بنا بر این گزارش دعای روح بخش و پرفیض کمیل امشب پنج شنبه 16 آذر ماه در امامزاده عبدالله در جوار ضریح متبرک و نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرائت خواهد شد.

بر پایه این گزارش عصر پنج شنبه 16 آذر ماه کاروان سفینه النجاه برای حضور در جمع عاشقان اهوازی شوشتر را به مقصد اهواز ترک می کند و طبق برنامه ضریح باید امروز پنج شنبه وارد اهواز می شد اما به سبب استقبال گسترده مردم خوزستان از ضریح امام حسین(ع) با یک روز تأخیر و در روز جمعه 17 آذر ماه در میان عاشقان اهوازی حضور می یابد.

لحظه شماری اهوازی ها جهت استقبال از ضریح امام حسین(ع)

مردم شهرستان اهواز از روزها قبل خود را برای استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) آماده کرده اند و فردا دیگر صبر عاشقان حسینی در اهواز به پایان می رسد و کاروان سفینه النجاه پس از گذر از شهرهای ملاثانی، ویس و شیبان وارد اهواز خواهد شد.

برپایی ایستگاه های صلواتی، عزاداری تکیه ها و هیأت های مذهبی و برگزاری آیین تعزیه خوانی از ویژه برنامه های هیأت ها و دسته جات عزاداری ها در مسیر حرکت کاروان سفینه النجاه در اهواز است.

کاروان سفینه النجاه با استقبال گسترده مسؤولان عالی رتبه خوزستانی و مردم اهواز از منطقه چهارشیر وارد این شهرستان می شود و پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز در مسیر حرکت ضریح جدید امام حسین(ع) محدودیت های ترافیکی اعمال کرده است و تردد وسایل نقلیه در محور حرکت ضریح ممنوع اعلام شده است.

کاروان سفینه النجاه پس از گذر از منطقه سه راهی فرودگاه و چهار شیر در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) جهت استقبال مردم اهواز مستقر می شود و براساس برنامه ریزی مسؤولان خوزستانی سخنران ویژه این مراسم استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان است.

گفتنی است، ضریح جدید امام حسین (ع) پس از گذر از شهرهای قم، تهران، ساوه، اراک، بروجرد، خرم آباد، پلدختر، اندیمشک، دزفول، شوشتر وارد شهرستان اهواز می شود و پس از وقفه ای دو روزه در این شهر اهواز را به مقصد آبادان و خرمشهر و پس از آن شلمچه برای انتقال به کربلا ترک می کند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات