۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۸۹۶۳

سومین سالگرد ارتحال آیت الله علی صافی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی با حضور برخی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در گلپایگان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت ‌الله علي صافي گلپايگاني در گلپايگان
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر امروز پنج شنبه، شانزدهم آذرماه در شهرستان گلپایگان و در جوار مزار آن عالم فقید برگزار شد.
این مراسم از سوی حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی برادر آن مرحوم و بیت آن فقیه عالی‌ مقام در گلزار شهدای قاضی زاهد گلپایگان و بر سر مزار آن عالم ربانی برگزار شد.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات علمی آن مرجع تقلید تصریح کرد: ایشان خدمات شایانی به نظام و انقلاب داشت و تا پایان عمر در این راه باقی ماند.
وی اظهار داشت: خدمات علمی این مرجع تقلید بی‌نظیر است و حضورشان در شهر گلپایگانی و در کنار مردم از دیگر خدماتی است که این عالم فقید به آن مقید بود و مردم نیز به خوبی حق شناسی کردند که شرکت گسترده مردم در مراسم تشییع آن فقید بهترین تایید این مدعاست.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برگزاری بزرگداشت علمای دین و مراجع تقلید را بسیار مهم برشمرد و از حضور گسترده مردم در مراسم سومین سالگرد حضرت آیت‌الله علی گلپایگانی(ره) تقدیر کرد.
وی با بیان این که عالم به علمش شناخته می شود، افزود: حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی از جمله مراجعی بود که در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کرد.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به برخی از خدمات مرحوم حضرت آیت الله علی صافی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز حوزه علمیه قم به وجود مراجع تقلید و علمای همچون این مرجع بزرگوار که تربیت شده شهر گلپایگان است افتخار می کنند و به خود می بالد.
پس از سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه، شرکت کنندگان بر سرمزار آن مرجع فقید حاضر شدند و با قرائت فاتحه یاد آن مرحوم را گرامی‌داشتند و حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پایان این مراسم از حضور گسترده مردم در این محفل قدردانی کرد.
در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا اسماعلی، امام جمعه گلپایگان، حجت الاسلام مهدی ابن الرضا رییس حوزه علمیه خوانسار و برخی از مدیران استان، ائمه جمعه، شماری از علما و مدیران مدارس علمیه نیز حضور داشتند، همچنین حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در این مراسم شرکت کرد.
شایان ذکر است، حضرت آیت الله مرحوم علی صافی گلپایگانی در سال 1291 در گلپایگان دیده به جهان گشود؛ آن مرحوم تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش آیت الله ملا محمدجواد صافی گلپایگانی گذراند، در سن شانزده سالگی برای تحصیل به اصفهان رفت و در نوزده سالگی عازم قم شد و در سن بیست ‌ودو سالگی به درجه اجتهاد نائل شد.
در مقام و موقعیت علمی آن عالم فقید همین بس که حضرت آیت الله محمدتقی بهجت(ره) او را مجتهد اعلم و اصلح می‌دانست؛ تقریرات این فقیه و مجتهد عالیقدر از دروس فقه و اصول آیات عظام بروجردی و حجت در بیش از 20 جلد به چاپ رسیده و آثار متعددی از ایشان به جای مانده است.
آن عالم ربانی صبح 14 دی 1388 در سن 97 سالگی در گلپایگان دار فانی را وداع گفت و پیکر وی در زادگاهش به خاک سپرده شد./917/پ202/ج
ارسال نظرات