۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۹۷۷
مدیر حوزه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله علی صافی:

مراجع و علما اجازه کوچک ترین انحرافی در دین نداده و نخواهند داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد:‌ امروز علما و مراجع تقلید ما امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند نسبت به دین خود حساسیت دارند و تا انحرافی در دین ببینند، اطلاعیه‌ و هشدار می دهند؛ زیرا بزرگان دین انحراف در دین را هرگز نمی‌پذیرند و نخواهند گذاشت انحرافی در دین ایجاد شود.
مراسم بزرگداشت آيت ‌الله علي صافي گلپايگاني در گلپايگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله علی صافی گلپایگانی که با حضور علما و شخصیت‌های علمی در گلپایگان برگزار شد، اکرام و بزرگداشت علما و بزرگان دین را بسیار مهم و با ارزش دانست.
وی حضور گسترده و باشکوه مردم در مجلس مرحوم حضرت آیت‌الله علی صافی را از مصادیق بارز تجلیل از بزرگان دین برشمرد و اظهار داشت: امروز شما مردم گلپایگان با حضور و شرکت گسترده خود در بزرگداشت حضرت آیت‌الله علی صافی به خوبی به روایت ائمه اطهار علیهم السلام جامعه عمل پوشاندید؛ زیرا حضور در بزرگداشت علما و بزرگان دین از جایگاه ارزشمندی در درگاه الهی برخوردار است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان روایتی اکرام علما را اکرام حضرت محمد مصطفی(ص) دانست و افزود: تکریم علم و عالم در پیشگاه خداوند ارزش و جایگاه خاصی دارد و امروز مردم باید رابطه خود را با بزرگان دین و مراجع تقلید بیشتر کنند و از علما فاصله نگیرند. زیرا سعادت دنیا و آخرت بندگان الهی در گروه رابطه مردم با علما و بزرگان دین است.
وی خطاب به شرکت کنندگان در مجلس تحریم حضرت آیت‌الله علی صافی گلپایگانی، گفت: بدانید باران رحمت الهی در مجالسی که علما در آن حضور دارند و شما هم در آن شرکت می‌کنید جاری می‌شود و گناهان تان را می‌ریزد، زیرا کسانی که در مجالس علما شرکت می‌کنند اگر در طول زندگی گناهی انجام دهند به سبب این حضور آمرزیده می‌شوند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: گرامی‌ترین بندگان خدا بعد از پیامبران الهی، عالمان دین هستند و عالمان در جایگاه ویژه‌ای در نزد خداواند قرار دارند؛ بنابراین ما وظیفه داریم این جایگاه را ارج نهیم و شرکت شما عزیزان در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله شیخ علی صافی از مصادیق آن است.
وی به خدمات شایان مرحوم حضرت آیت‌الله علی صافی اشاره کرد و با بیان این که این مرجع تقلید از شاگردان برجسته مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی بود، افزود: این مرجع تقلید آثار ماندگار فراوانی از خود به جای گذاشت که کتاب فقه سی جلد آن بر شرح عروه الوثقی نمونه ای از تلاش های علمی ایشان است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم حضرت آیت‌الله علی صافی عمر با برکت خود را در خدمت به مردم، علم و عمل مصرف کرد، گفت: امروز بنده به عنوان یک خدمتگزار کوچک و حوزه علمیه قم به حضور مراجع تقلید و بزرگان دین که در این حوزه خدمت کردند و به تربیت شاگردان بزرگی پرداختند افتخار می‌کنیم و به آن می‌بالیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که انقلاب و نظام اسلامی به برکت خون شهیدان به پیروزی رسیده است، تاکید کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله گلپایگانی به انقلاب و نظام پایبند بود و از آن به خوبی دفاع می کرد.
وی گلپایگان را دارالعلم و دارالعباده دانست که شخصیت‌های همچون حضرت آیت‌الله  گلپایگانی در این شهر تربیت شده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که عالم به عملش شناخته می‌شود، تصریح کرد: امروز علما و مراجع تقلید ما  امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند نسبت به دین خود حساسیت دارند و تا انحرافی در دین ببینند، اطلاعیه‌ و هشدار می دهند؛ زیرا بزرگان دین انحراف در دین را هرگز نمی‌پذیرند و نخواهند گذاشت انحرافی در دین ایجاد شود.
وی افزود: متاسفانه برخی با وجود داشتن علم فراوان اما عامل به آن نیستند و تا منافع شان به خطر بیفتد همه چیز را رها می‌کنند، اما علمای عامل هرگز چنین نیستند و همیشه در راه خدا از جان و دل دفاع می‌کنند که در طول تاریخ چنین بوده است.
گفتنی است، مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر امروز پنج شنبه، شانزدهم آذرماه در شهرستان گلپایگان و در جوار مزار آن عالم فقید برگزار شد./917/پ202/ج
ارسال نظرات