۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۹۹۰
همزمان با روز دانشجو مطرح شد؛

آرمان‌خواهی دانشجویان برگرفته از فرهنگ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه اردبیل گفت: تمام رفتارها، گفتارها و حتی فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی دانشجویان بایستی با شاخص ولایی سنجش شود.
آرمان‌خواهی دانشجویان برگرفته از فرهنگ اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام احمد علی‌نصیب، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر اردبیل با گرامیداشت 16 آذر ماه روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان پیرو خط امام همواره و در هر زمانی که احساس کند نظام اسلامی به حضور در صحنه ایشان نیازمند است، وارد میدان شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که دانشجوی مسلمان هیچگاه نسبت به اوضاع و شرایط حاکم بر داخل و خارج از کشور بی تفاوت نیست، گفت: دانشجوی مسلمان باید با روشنگری و حق‌بینی در تبعیت از آرمان‌های ارزشی نظام دشمنان را در نهایت ذلت و زبونی در تحقق اهداف شومشان ناکام بگذارد.

 

حجت الاسلام علی‌نصیب با بیان این‌که مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان بایستی همواره در فضای دانشگاهی کشور پیگیری شود، تصریح کرد: نگرش مقطعی نسبت به این توصیه‌ها غیرقابل پذیرش است، چراکه در این صورت مطالبات ایشان مهجور واقع خواهد شد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ محقق اردبیلی آرمان‌خواهی دانشجویان را برگرفته از فرهنگ ارزشی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تمام رفتارها، گفتارها و حتی فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی دانشجویان بایستی با شاخص ولایی سنجش شود، در غیر این صورت انحرافات آشکار در جامعه بروز می یابد.

 

وی عدالت، آرمان‌گرایی، ارزش‌مداری، آزادگی،‌ ولایت‌مداری و وارستگی را از ویژگی های دانشجوی پیرو خط امام عنوان کرد و گفت: اگر در 16 آذر سه دانشجوی دانشکده فنی تهران در مسیر استکبار‌ستیزی ایثار و جانفشانی کردند، امروز نوبت دیگر شما دانشجویان است که در دهه عدالت و توسعه در امتداد این حرکت تاریخی حرکت کنید.

 

حجت الاسلام علی‌نصیب حادثه 16 آذر را نقطه عطفی در فعالیت‌های ضداستکباری دانشجویان ایران اسلامی دانست و افزود: دشمنان با درک نقش و جایگاه دانشجویان همواره به دنبال نفوذ در جریان‌های دانشجویی کشور بوده‌اند و در این مسیر کوشیده‌اند فتنه‌های مختلفی را از درون دانشگاه آغاز و به بطن جامعه انتقال دهند.

 

وی در پایان خواستار هوشیاری و بصیرت دانشگاهیان نسبت به توطئه‌های دشمنان در فضای دانشگاهی کشور شد و افزود: دانشجویان با حضور هوشمندانه در صحنه‌های مختلف انقلاب و رصد فعالیت های دشمن، بایستی با درک سیاسی برگرفته از شاخص های ولایی توطئه های استکبار جهانی را نقش بر آب کنند.

 

همچنین مسعود گنجی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تلاش دشمنان در ترویج اعتقادات انحرافی، الحادی و التقاطی در فضای دانشگاهی کشور، اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان سنگر‌بانان اصلی مبانی ارزشی انقلاب اسلامی رسالتی خطیر در  تولید علم و جنبش نرم افزاری بر عهده دارند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات