۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۰۳۷

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی با شرکت 375 نفر از تمامی شهرهای این استان به مدت دو روز در تبریز آغاز شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان آذربایجان‌شرقی از روز گذشته در  تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی آغاز شده که طبق برنامه روز گذشته شرکت کنندگان شهرستان‌های میانه، مرند، مراغه، هریس، ورزقان، اهر، شبستر، بناب و سراب در رده سنی بزگسالان و شکوفه‌ها مسابقات خود را آغاز کردند.

 

بنا بر این گزارش، در این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی 16 هزار شرکت کننده حاضر شدند که 14 هزار و 500 نفر از این شرکت کنندگان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی بودند و امروز شرکت‌کنندگان شهرهای تبریز، خسروشاه، آذرشهر و اسکو در رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم استان از این مسابقات اظهار داشت: سال گذشته مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی با حضور حدود 1200 نفر شرکت کننده در کل استان برگزار شد، این در حالیست که سال جاری تعداد شرکت کنندگان مرحله شهرستانی به 16 هزار نفر رسید.

 

وی ادامه داد: از این تعداد شرکت کننده نیز 376 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنی راه یافتند که امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم ضمن ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم تلاش کنیم.

 

همچنین حجت الاسلام احمد نیکنام، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: حضور 56 درصدی خواهران در این مسابقات نشانگر گرایش بیشتر آنان به قرآن نسبت به برادران است، در این راستا طرح تربیت مربی حفظ و قرائت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در پایان از راه اندازی مرکز مشاوره قرآن در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سالجاری با به کارگیری 300 مربی کارآزموده و دوره دیده در شهرتبریز و شهرستان های تابعه، فعالیت قرآنی در مساجد و سایر اماکن مذهبی افزایش خواهد یافت.

 

گفتنی است، سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در محل تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه(برادران) و حسینیه مسجد طوبی(خواهران) در حال برگزاری است./935/پ203/ب

ارسال نظرات