۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۹۰۴۴
امام جمعه نکا:

مسؤولان با آرامش و اخلاص در جهت رفع مشکلات گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: مسؤولان باید با آرامش و اخلاص در حل مشکلات جامعه گره گشایی کنند.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: مهم ترین عامل اتحاد و انسجام ما اخلاص در عمل و حفظ فرهنگ اخلاص است و اگر هدف خدایی باشد بسیاری از مشکلات ما حل و فصل می شود.

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیانات خود از فرهنگ به عنوان شالوده و زیربنای حفظ اتحاد و پیشرفت نام برده اند و این که پیشرفت هر ملت در گرو حفظ وحدت و اتحاد است و این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

 

خطیب جمعه نکا گفت: انتظار مردم از مسؤولان همدلی با یکدیگر، برادری و دلسوزی است و مسؤولان باید از اختلاف های سیاسی خودداری کنند و جامعه را به آرامش و وحدت و یکدلی رهنمون سازند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این که مسأله فرهنگ محوری ترین اصل برای هر جامعه است بیان داشت: اگر فرهنگ هر جامعه درست و اصولی رعایت شود بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود.

 

وی با اشاره به این که اگر فرهنگ انصادف و عدالت در جامعه رعایت شود و مدیران ما با اخلاص برای مردم و رضایت خداوند کار کنند، اظهار کرد: اگر اخلاص در عمل و کار در جامعه وجود داشته باشد و مدیران و مسؤولان دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند هیچ کارخانه ای تعطیل و هیچ کارگری اخراج نمی شود.

 

امام جمعه نکا اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ آرامش در تمام شرایط است و همه ما و مسؤولان باید گوش به فرمان رهبری بوده و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

 

خطیب جمعه نکا یادآور شد: اگر هدف خدایی باشد احتیاجی به تذکرات رهبری و حفظ آرامش نیست بلکه همه ما باید با اطاعت پذیری از مشکل آفرینی در جامعه خودداری کنیم.

 

خطیب جمعه نکا با بیان این که تاکید رهبری بر حفظ وحدت و آرامش در جامعه است خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که مشکل جامعه ما بیکاری و اشتغال است همه ما و مسؤولان باید در جهت رفع مشکل مردم بسیج شده و از اختلافات بی مورد در جامعه خودداری کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اضافه کرد: اگر اخلاص در کار باشد مدیر به دنبال حل مشکل مردم و جامعه است و دغدغه اولش خودش، موقعیت، منافع، پست و میزش نیست و این همه کارخانجات دچار مشکل نمی شوند و کارگران در آستانه بیکاری قرار نمی گیرند.

 

وی همچینن با اشاره به روز حقوق بشر گفت: متأسفانه آنانی که دم از حقوق بشر می زنند خود آن را زیر پا گذاشته اند و رعایت نمی کنند.

 

امام جمعه نکا افزود: اگر حقوق بشر رعایت می شود چگونه است که مردم بی گناه سوریه و دانش آموزان را به خاک و خون کشیده اند و سکوت کرده اند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: حقوق بشر دشمنان اکنون به نفع خودشان است و هیچ فایده ای برای ما ندارد و ما مسلمانان جهان باید با حفظ اتحاد و برادری در جهت رفع مشکلات خود گام برداریم.

 

وی اظهار داشت: انقلاب ما با اخلاص شخصیت هایی چون امام راحل، شهدا، ایثارگران، خانواده هایشان و پا برهنگان به این جایگاه رسید و باید با حفظ انسجام و اخلاص نیز تا انقلاب مهدی ادامه یابد.

 

امام جمعه نکا بیان داشت: همه تغییرها از فرهنگ جامعه ایجاد می شود و اگر نگاه ها و نگرش جامعه ای را بخواهیم عوض کنیم باید در فرهنگ آن جامعه رسوخ کنیم که این از ترفندهای دشمن در وارد شدن به فرهنگ اسلامی و دینی و خالی کردن ما از فرهنگ خودمان است.

 

وی ادامه داد: اگر فرهنگ درست به انسان و جامعه منتقل شود همه اخلاقیات جامعه درست می شود و اگر فرهنگ تقوا و اخلاص بدرستی عمل شود جامعه خداترس شده و هیچ گناه و اشتباهی در جامعه انجام نمی شود./950/پ201/ب

ارسال نظرات