۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۰۵۰
امام جمعه تبریز:

غرب چاره ای جز لغو تحریم ها و مذاکره با ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف، تاکید کرد: غرب ناچار است که با ایران مذاکره کند و تحریم های یکجانبه را لغو نماید.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: شکار دومین هواپیمایی بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا بار دیگر نشان داد که قدرت الکترونیکی نیروهای مسلح کشورمان در اوج قرار دارد.

 

وی با اشاره به این‌که شکار پهپاد آمریکایی در سالگرد فرو نشاندن پهپاد اول، افتخار دیگری در کارنامه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: موفقیت ایران در تسخیر این غنیمت ارزشمند موضوعی غیرقابل انکار است، چنان که سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا با تغییر موضع اولیه مطرح شده از جانب مقامات کاخ سفید، اعتراف کرد که پهپاد شکار شده در ایران ساخت آمریکا بوده است.

 

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و مقامات نیروی دریایی آمریکا پس از شکار دومین پهپاد پیشرفته خود از سوی ایران، ابتدا شکار پهپاد توسط سپاه را انکار و اعلام کرده بودند که پهپادهای خود را شمارش کرده ایم و مشخص است که از آنها کم نشده است، اما اما زمانی که تصویر پهپاد تسخیر شده از رسانه های ایران پخش شد مجبور به اعتراف شدند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شکار پهپاد آمریکایی نشان از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قدرت دفاعی کشور است، تصریح کرد: مأموریت اصلی پهپاد شکار شده جمع آوری اطلاعات نظامی و اطلاعات مربوط به بخش انرژی و محموله های نفتی بوده است که خوشبختانه با فرو نشاندن این پهباد بار دیگر نقشه‌های دشمن در نطفه خفه شد.

 

وی با بیان این‌که فناوری نظامی، صنعتی و سایبری آمریکا رقیب قدرتمندی به نام ایران پیدا کرده است، اظهار داشت: مسؤولان آمریکا پس از اعلام خبر شکار این پهباد جاسوسی، سردرگم و دچار تناقض گویی شدند، چرا که از طرفی از مذاکره صحبت و از طرف دیگر تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب می کنند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که سیاست چماق و هویج آمریکا تأثیری نخواهد داشت، گفت: غربی ها چاره ای جز مذاکره با ایران، موافقت با برنامه‌های هسته‌ای و لغو تحریم های یک جانبه ندارند، چراکه ایران اسلامی تبدیل به قدرتی بلامنازع در منطقه شده است.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 16آذر سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران اظهار داشت: نامگذاری این روز مهم با عنوان روز دانشجو نشان از اهمیت این قشر فرهیخته و نقش‌آفرین در نظام اسلامی دارد، سه دانشجوی مسلمان در اعتراض به ورود نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا و عامل کودتای 28 مرداد شهید شدند.

 

وی با بیان این‌که دانشجویان رسالتی خطیر در ادامه راه شهدای حوزه و دانشگاه بر عهده دارند، تصریح کرد: اگر دیروز تکلیف در حضور نظامی و مقابله با دشمن در جبهه‌های فیزیکی بود، امروز دانشجویان بایستی با تهذیب نفس و تولید علم و همچنین جنبش نرم افزاری جهاد علمی داشته باشند.

 

امام جمعه تبریز در پایان خواستار توجه به نقش و جایگاه شهدای طلبه و روحانی در کنار شهدای دانشجو شد و اظهار داشت: نقش برجسته شهدای روحانی مورد غفلت واقع شده است، آیت الله شهید مدنی یکی از افتخارات تبریز و روحانیان مجاهد و برجسته ای بود که برای حفظ مقام و منزلت آن شهید والامقان نام فرودگاه تبریز به شهید مدنی تغییر یافته است./935/پ202/ج

ارسال نظرات