۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۴۹۰۵۱
امام جمعه مشهد:

جریان های سیاسی جدا از مردم بر طبل مذاکره با آمریکا می کوبند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به زمزمه رابطه با امریکا از سوی برخی جریان های سیاسی جدا از بدنه مردم، تأکید کرد: ساده لوحی است اگر تصور کنیم سخنان اخیر وزیرخارجه امریکا به قصد تعریف و تمجید و اذعان به شخصیت سیاسی ایران در جهان بوده است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت روز دانشجو، 16آذر سال 1332 را آغاز حرکت استکبارستیزی در قشر نخبه دانشگاهی عنوان کرد و گفت: 59 سال قبل سه دانشجو در اعتراض به ورود توطئه آمیز معاون رییس جمهور وقت امریکا توسط جلادان طاغوت به خاک وخون غلتیدند و امروز این استکبارستیزی به جایی رسیده که آمریکا را در دنیا مستأصل و بیچاره کرده است.

 

وی با طرح این سؤال که آیا استکبار ستیزی امروز ما تداوم استکبارستیزی آن سال ها است، اظهار داشت: آن روز سه نوع استکبارستیزی وجود داشت؛ نخست حرکتی که در تقابل با استکبار انگلیس و در جریان نهضت ملی شدن نفت شکل گرفت و دو عنصر روحانیت و ملی گرایی حضور داشتند اما به محض این که استکبار انگلیس به امریکا منتقل شد ملی گراها با امریکایی ها سازش کردند و جزو عوامل آن ها شدند.

 

استکبارستیزی دانشجویان در 16آذر برگرفته از استکبارستیزی روحانیت بود

آیت الله علم الهدی ادامه داد: بنابراین تنها جریان استکبارستیزی که باقی ماند، جریان روحانیت و جامعه دینی بود که در وجود شخصیتی همچون آیت الله کاشانی متجلی بود و تداوم همین نوع استبکارستیزی بود که در 16 آذر قربانی داد و تا امروز ادامه یافته است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری سومین جریان استکبارستیزی را مربوط به جریان های التقاطی دانست که نهایتا به همکاری و تعامل با امریکا رسیدند و در حالی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی از امریکا، تصویر اژدهای خونخوار ارائه دادند و مرگ بر امریکا گفتند، امروز به ذلتی رسیده اند که حتی ارزش مزدوری امریکا را هم ندارند و در واقع روسپی او شده اند.

 

وی تأکید کرد: استکبارستیزی که امروز دنیای استکبار را بیچاره کرده، استکبارستیزی ای است که امام خمینی(ره) پرچم آن را برافراشت و امروز به دست رهبر معظم انقلاب همچنان پیروزمندانه پیش می رود.

 

سخنان وزیرخارجه امریکا گوشزد کردن خطر ایران است نه اذعان به شخصیت جهانی ما

امام جمعه مشهد با بیان این که استکبارستیزی در امت و جامعه ما نهادینه شده است، افزود: متأسفانه برخی جریانات سیاسی که از ابتدا با مردم نبوده اند یا به طمع مال و قدرت از مردم جدا شده اند، امروز و در حالی که ما بر امریکا مسلط هستیم و او را به زانو در آورده ایم، زمزمه رابطه با امریکا دارند، چگونه ممکن است ما 59 سال مبارزه را با یک تعارف سیاسی مصالحه کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیرخارجه امریکا در مورد نفوذ بالای ایران در منطقه و جهان، اظهار داشت: ساده لوحی است اگر تصور کنیم وزیرخارجه امریکا به قصد تعریف و تمجید و اذعان به شخصیت سیاسی ایران در جهان این سخنان را گفته است، واقعیت این است که امریکا می خواهد به رفقای صهیونیست هم پیاله خود بگوید که ایران تهدید و خطر است.

 

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: امریکا نه به سوی ما که به سوی هر ملتی دست دوستی دراز کند ولو با دستکش مخملین، جز با تکه تکه کردن و کشتن دست بر نخواهد داشت چرا که زیر این پوسته ظاهری، چنگالی درنده است.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) با این فرموده خود که «رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و میش است»، استکبارستیزی را در جامعه نهادینه کرد. ما باید بدانیم که گرگ به کمتر از دریدن طعمه رضایت نمی دهد از این رو این که یک عده سیاستمدار غرق در لذت و چشم دوخته به دروازه غرب زمزمه رابطه با امریکا دارند، برای مردم قابل قبول نیست.

 

جامعه حسینی هرگز تسلیم یزید زمان نمی شود

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جامعه ما متعلق به امام حسین(ع) است، محرم و صفر دارد، این عزاداری ها برای درس آموزی است؛ امام حسین(ع) در کربلا فرمود «مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند» نه این که من با یزید بیعت نمی کنم. ما نیز که عاشق و پیرو حسین بن علی(ع) هستیم نمی توانیم با یزید زمان بیعت کنیم و به رهبری آیت الله خامنه ای این ابالفضل زمان، تا همان جا که سیدالشهدا(ع) ایستاد ما نیز در برابر امریکا که به مراتب ناپاک تر از یزید سال 61 است، می ایستیم و هرگز تسلیم نخواهیم شد.

 

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه هفتم سوره جمعه، ترس از اعمال پیش فرستاده را علت مرگ هراسی دانست و اظهار داشت: بهشت و جهنم را اعمال ما می سازد و ابدیت ما را با آتش و عذاب یا نعمت و آسایش همراه می کند، اینگونه نیست که خداوند برای ما شکنجه گاه آفریده باشد.

 

امام جمعه مشهد گفت: از این رو کسانی که اعمال نادرست انجام می دهند چون می دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است هرگز آرزوی مرگ نمی کنند./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات