۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۰۶۰
امام جمعه کهنوج:

استقلال کشور در گرو استقلال فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج اظهار داشت: فرهنگ یک ملت در واقع شاکله ملت را تشکیل می دهد که استقلال کشور در گرو استقلال فرهنگی است و علاج بسیاری از مشکلات کشور هم حل مشکلات فرهنگی است.
حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب کرمان، حجت الاسلام اکبر افشارمنش، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کهنوج، فرارسیدن 19 آذر روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 1363 را گرامی داشت و افزود: در خود انقلاب اسلامی ما هم یک انقلاب فرهنگی وجود دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ مانند هوا برای مردم است اگر هوا باشد انسان می تواند تنفس کند و کارهای خود را انجام دهد اما اگر خدای نکرده در جایی قرار بگیرد که هوای مسموم استشمام کند به دنبال آن بدن هم بیمار می شود و نمی توان کارهای خود را انجام دهد.

وی افزود: فرهنگ یک ملت در واقع شاکله ملت را تشکیل می دهد که استقلال کشور در گرو استقلال فرهنگی است و علاج بسیاری از مشکلات کشور هم حل مشکلات فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: از نکات بسیار مهمی که در سال 81 مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند مساله مهندسی نقشه فرهنگی کشور است و طبیعتاً وقتی ما می خواهیم در بُعد مسائل فرهنگی کار و تلاش کنیم نیاز به نقشه راه داریم.

وی تصریح کرد: ما باید ظرفیت های کشور خودمان را بشناسیم و آسیب ها را بررسی کنیم و برای آسیب ها برنامه ریزی کنیم.

خطیب جمعه کهنوج سومین پیروزی ایران اسلامی مقابل تجاوز پهپادهای آمریکایی را تبریک گفت و افزود: حدود یک سال پیش هم یک پهپاد پیشرفته آمریکا وارد حریم کشورمان شد که نیروهای پرتلاش سپاه پاسداران توانستند آن را به زمین بنشانند و در اختیار خودشان قرار دهند و در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز هم یک پهپاد دیگر به حریم جمهوری اسلامی تجاوز کرد که نیروهای سپاه پاسداران به سوی آن تیرندازی کردند و سومین پهپاد آمریکایی هم که وارد حریم کشورمان شده بود روز سه شنبه گذشته از سوی نیروهای سپاه به زمین نشانده شد.

وی اضافه کرد: همه این پیشرفت ها به واسطه عزت و عملیات های هوشمندانه و واضح از جنگ سایبری و الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران است و این پیشرفت ها در زمانی است که ما از سوی آمریکا تحریم شده ایم.

وی در پایان اشاره ای به وضعیت کشور مصر داشت و افزود: اگرچه بخشی از موضع گیرهای آقای مرسی قابل تحمل است اما حرکت اخیری که وی انجام داد برای به را ی گذاشتن پیش نویس قانون اساسی و مشخص است افرادی که مقابل رییس جمهور مصر موضع گرفته اند وابسته به کشور آمریکا هستند و به دنبال این هستند که آرامش کشور مصر را برهم زنند./971/پ202/ب

ارسال نظرات