۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۱۶۲
سبک زندگی اسلامی؛

مصرف‌گرایی؛ استعمار نوین علیه زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: سوق دادن مردم مسلمان کشورهای اسلامی به مصرف‌گرایی صرف و دوری از تولید داخلی، استعماری نوین در مکتب سکولاریستی و لیبرالی غرب محسوب می‌شود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی از دیدگاه آیات و روایات معتبر از سوی ائمه اطهار(ع) پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جریان سفری که به استان خراسان شمالی داشتند؛ در رهنمودهایی مهم بر توجه به مسأله سبک زندگی اسلامی تأکید داشتند.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف دشمنان از تحمیل جنگ نرم، تغییر ذائقه و سلایق عموم مردم جهان در راستای منافع غرب است، خاطرنشان کرد: سوق‌دادن مردم مسلمان کشورهای اسلامی به مصرف‌گرایی صرف و دوری از تولید داخلی استعماری نوین در مکتب سکولاریستی و لیبرالی غرب محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که دشمنان در برنامه‌ای دراز مدت به دنبال رواج فرهنگ اشرافی‌گری، فخرفروشی، تجمل‌گرایی و تشریفات در جوامع اسلامی هستند، گفت: این در حالی است که تمام القائات سکولاریستی و مادی‌گرای غرب با مفاهیم عالی اسلام در منافات است، در حقیقت باید توجه داشت که سبک زندگی اسلامی آن چیزی نیست که متأسفانه امروز در جامعه عرف شده است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند؛ آن چیزهایى که متن زندگى ما را تشکیل می‌دهد؛ همان سبک زندگى است، این بخش حقیقى و اصلى تمدن است و همچنین اشاره داشتند که بُن‌مایه‌هاى فرهنگ زندگی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق؛ به عبارت بهتر از دیدگاه اسلام شأن اجتماعی هر خانواده و هر فردی به متراژ و موقعیت محل زندگی و یا نوع پوشش آن‌ها نیست.

 

امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که نباید در دام تله‌هایی که غرب برای مسلمانان پهن کرده‌اند، گرفتار شویم، تصریح کرد: اگر مفاهیم عالی اسلام بر ساده‌زیستی، قناعت، دوری از اسراف و نوع‌دوستی سفارش داشته‌اند، به سبب آن است که عمل به این آموزه‌ها راه نجات و سعادت جامعه در برابر توطئه‌های دشمن به ویژه تحریم‌های اقتصادی غرب است.

 

امام جمعه شبستر با تشریح ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: همان گونه که رهبری فرمودند؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت، نکته مهم اینجا است که سبک زندگی اسلامی درست مقابل این تعریف قرار دارد، به عبارت بهتر سبک زندگی اسلامی بر پایه اخلاق، معنویت، دوری از محرمات و تأکید بر هویت و فرهنگ اصیل اسلامی استوار است.

 

وی تفاوت سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی را در مفاهیم و اصول دانست و افزود: سبک زندگی غربی بر پایه مادیات و ارضای غرایز نفسانی جامعه استوار است، در حالیکه سبک زندگی اسلامی بر پایه تحکیم بنیان خانواده، محبت، معنویت و خداگرایی و همچنین بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی برای عبودیت طرح‌ریزی شده است./935/302/س

ارسال نظرات