۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۱۷۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش مربیان قرآنی در منطقه محروم نیروگاه و استقبال دانش‌آموزان منطقه نیروگاه از برنامه‌های مجتمع فرهنگی نور بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

برگزاری دوره آموزشی مهدویت در مجتمع فرهنگی نور قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، واحد امور مساجد خواهران مجتمع فرهنگی نور با هدف گسترش معارف مهدوی اقدام به برگزاری دوره مهدویت با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود می‌کند.

این دوره به مدت 24 ساعت به صورت کوتاه مدت و فشرده در 12 جلسه با استفاده از اساتید مجرب و با تجربه از 18 آذرماه در روزهای زوج از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

کسانی که این دوره را با موفقیت گذرانده باشند گواهی پایان دوره دریافت کرده و علاوه بر این به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.

همچنین اسامی نفرات برتر به بنیاد فرهنگی معرفی خواهد شد تا در صورت قبولی در مصاحبه دوره مقدماتی را در مساجد منطقه خود برگزار کنند.

استقبال دانش‌آموزان منطقه نیروگاه از برنامه‌های مجتمع فرهنگی نور

حسن محمدی تبار، مدیر عامل مجتمع فرهنگی نور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در مباحث آموزشی فرهنگی تفریحی و ورزشی برای دانش آموزان مدارس منطقه نیروگاه و جلسات مستمر با مدیران و مربیان پرورشی استقبال خوبی از این برنامه‌ها شده است.

وی در ادامه افزود: مجتمع فرهنگی نور علاوه بر توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، به مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان نیز اهتمام جدی دارد.

مدیر عامل مجتمع فرهنگی نور خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان این منطقه اجرا شده است.

مراسم انتخابی تیم شنا و پایگاه قهرمانی مجتمع نور قم برگزار می‌شود

سرمربی تیم شنای نور مجتمع فرهنگی نور گفت: از میان دانش آموزان طرح صباح و شنا آموختگان دوره‌های آموزشی گوناگون استخر منتخبانی به دوره‌های بعدی راه پیدا کردند که از این میان حدود 80 نفر از آموختگان طرح صباح در قالب طرح شکوفه‌های امید در دوره‌های پیشرفته آموزش شنا شرکت کردند و 15نفر از میان طرح شکوفه‌های امید برای راهیابی به مدرسه شنا انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: شرط راهیابی به مدرسه شنا قبولی در تست ورودی است که در استخر مجتمع فرهنگی نور گرفته خواهد شد.

برگزاری همایش مربیان قرآنی در منطقه محروم نیروگاه

همایش مربیان و اساتید قرآنی مساجد مجتمع فرهنگی نور در 20 آذر ماه با هدف ارتقای سطح علمی اساتید در زمینه تدریس قرآن در رشته روش‌های تدریس و جذب مخاطب و تدریس با استفاده روش‌های نو و جذاب با حضور اساتید مطرح از جمله محدث و اسماعیلی برگزار خواهد شد.

در این همایش به نکات اساسی در مورد تدریس قرآن کریم و شیوه‌های نو و جذاب کلاس‌داری اشاره خواهد شد.

دارالقرآن مجتمع فرهنگی نور با برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت معلم، دوره عمومی و تخصصی آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید مقدماتی و تکمیلی، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، دوره تربیت مربی تدبر در قرآن، طرح حفظ قرآن کریم خدمات آموزشی و فرهنگی مناسبی به مردم منطقه ارائه می‌دهد.

استقبال مردم منطقه نیروگاه از برنامه‌های تربیت بدنی مجتمع فرهنگی نور

تربیت بدنی مجتمع فرهنگی نور با برگزاری کلاس‌های متنوع ورزشی ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان منطقه نیروگاه باعث رشد و شکوفایی استعدادها و جذب مردم منطقه به ورزش شده است.

این بخش با داشتن مربیان مجرب و برگزاری کلاس‌های ژیمناستیک، تکواندو، دفاع شخصی، آمادگی جسمانی، ورزش همگانی، کاراته، ایروبیک برای خواهران و عصرها با برگزاری کلاس‌های تکواندو، ووشو، کونگفو، ژیمناستیک برای برادران خدمات مناسبی به مردم منطقه نیروگاه ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است، این واحد علاوه بر آموزش برنامه‌های متنوع فرهنگی برای هنرجویان برنامه ریزی شده است.

مسابقه قرآن تسنیم در قم برگزار شد

حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی کارشناس دارالقرآن الکریم قم اظهار کرد: این مسابقه ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی استان بوده که در سه رشته حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن کریم برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه حدود 100 نفر از کارکنان دستگاه‌های فرهنگی استان اعم از خواهران و برادران شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عظیمی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج این مسابقات به برترین‌های آن جوایزی اهدا می‌شود.

شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی قم تشکیل شد

در جلسه شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی قم که معاونان فرهنگی و اداری و مالی اداره کل، رؤسای ادارات تابعه و رییس اداره فرهنگی اداره کل حضور داشتند طرح‌های فرهنگی پیش رو بررسی و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام اسکندری برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن طرح‌های مؤثر فرهنگی را مهم دانست و خواستار اهتمام بیش از پیش مدیران تبلیغات اسلامی به اجرای طرح‌های تاثیرگذار شد.

جلسات شورای فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم هر ماه یک بار به ریاست مدیرکل و دبیری کارشناس آموزش و پژوهش برگزار می‌شود.

در این جلسات با بررسی تمامی طرح‌های فرهنگی، راهبردها و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اجرایی شدن این طرح‌ها اتخاذ می‌شود./997/پ203/ی

ارسال نظرات