۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۴۹۲۴۱

فعالیت خواهران طلبه در مناطق زلزله‌زده ارسباران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز از اعزام گروه‌های مختلف مشاوره‌ای و آموزش احکام به مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان خبر داد.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های این مرکز علوم دینی پس از وقوع زلزله 21 مرداد سالجاری پرداخت و اظهار داشت:‌ طلاب حوزه علمیه صادقیه همواره در جریان‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و دینی استان نقش‌آفرین بوده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که تاکنون گروه‌های مختلف طلاب خواهر صادقیه برای امدادرسانی، مشاوره‌های مذهبی، آموزش احکام و همچنین حضور در کنار خانواده‌های داغدیده به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها سه روز پس از زلزله ارسباران گروهی از طلاب این مرکز جهت تفکیک کمک های مردمی و شناسایی مشکلات منطقه اعزام شدند که تمامی فعالیت‌ها به صورت خودجوش بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز گفت:‌ در طول سه چهار ماه گذشته اکیپ‌های مختلف دیگر این حوزه با هدف تهیه و توزیع اقلام اولیه، خوراکی و بهداشتی فعالیت داشته‌اند که قرار است در روزهای آینده نیز گروهی دیگر برای رسیدگی به امور خانواده‌های داغدیده و همچنین بررسی وضعیت معیشتی و فرهنگی منطقه اعزام شوند.

 

حیدری با اشاره به این‌که عمده فعالیت طلاب اعزامی با هدف تسکین آلام بازماندگان، آموزش و ارائه مشاوره‌های دینی و همچنین پاسخگویی به سؤالات دینی خانواده‌ها به‌ویژه احکام بانوان بوده است، گفت: طلاب خواهر در کنار فعالیت طلاب برادر حوزه‌های علمیه استان نقش بسزایی در برقراری امنیت روانی و آرامش روحی مردم منطقه داشته‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری‌های حوزه علمیه صادقیه با اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تاکنون طرح‌های مشترک متعددی به همت طلاب خواهر صادقیه اجرایی شده که برخی از این طرح‌ها با گستره استانی و استقبال مردمی برگزار شده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تمام روستاهای استان را از جمله فعالیت‌های شاخص این حوزه دانست و گفت: این دوره‌ آموزشی در قالب سه جلسه به تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی روستاها ارائه شد که با همکاری مبلغان دیگر شهرستان‌ها نیز همراه بود.

 

بنابر این گزارش، هم اکنون 330 طلبه خواهر با تدریس ‌32 استاد در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری مشغول تحصیل هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات