۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۹۲۷۹
پدر مدیریت ارتباطات کشور:

آرزوی هر کارگزار روابط عمومی مسلمان حرکت در صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ پدر مدیریت ارتباطات کشور گفت: در فرهنگ اسلامی حفظ معرفت دینی و خدمت‌گذاری به امت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و آرزوی هر کارگزار روابط عمومی مسلمان حرکت در صراط مستقیم و خدمت به خلق و رضای الهی است.
دکتر علي اکبر فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر فرهنگ در دومین روز از کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با بیان این‌که در هر جامعه و سازمان اقتصادی تلاش می‌شود که ضمن دست‌یابی به هدف‌های سازمانی و سودآوری، رضایت شهروندان و مشتریان جلب شود گفت: در جوامع اسلامی این مهم، بسیار مورد توجه بوده و می‌باشد و اساس جوامع اسلامی بر خدمت‌گذاری و رضایت خلق خداست و رفتار و سیره پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و مسلمین در تاریخ اسلام موید این مطلب بوده است.

پدر مدیریت رسانه کشور با اشاره به این که روابط عمومی حرفه‌ای در حال رشد درسراسر جهان است، در تعریف روابط عمومی گفت: روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن، سازمان‌ها آگاهانه می‌کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و حمایت کسانی را که برای موسسه اهمیت دارد بدست آورند.

وی افزود: در جوامع اسلامی نیز شاهد بوده‌ایم که از بدو تشکیل جامعه اسلامی و در طول تاریخ تمدن اسلامی وظیفه همه مومنین و مومنات همین بوده است.

فرهنگی در تعریف خود از اسلام گفت: مفهوم اسلام رویکردی جامع از انسانیت و ابدیت انسان است و نظام اسلامی نظامی جامع از حیات انسان بر روی زمین است که در برگیرنده روحی ازلی و ابدی بوده و در قلمرو وحی الهی ره می‌پوید.

وی در ادامه با بیان این‌که ما معتقدیم به جهان آمده‌ایم که گره‌ای از خلق بگشاییم، عنوان داشت: در تفکر اسلامی همه با هم برابر و در عین حال متفاوت هستیم و رابطه بین انسان‌ها مبتنی بر عدل و داد و درستی است و در برابر دیگران و خدا مسئولیم و خداوند حساس نسبت به محرومان است.

پدر مدیریت رسانه کشور با اشاره به ارکان اسلام و آزادی اندیشه در آن گفت: همه این‌ها برای نزدیکی به خدا و اطاعت از اوست.

فرهنگی فرآیند روابط عمومی را شامل پژوهش، کند و کاو، اجرا، ارتباطات و ارزیابی دانست و افزود: کارگزاران روابط عمومی مسلمان نیز برای اجرای وظایف خود باید همین فرآیند را در نظر بگیرند.

وی پس از بررسی اجزا و عناصر روابط عمومی و اشاره به این که مدیران روابط عمومی مشاوران امینی برای سازمانشان هستند، گفت: وظیفه روابط عمومی ایجاد فضایی مناسب برای تحقق پنج اصل کارساز مدیریتی است و روابط عمومی سازمان‌های اسلامی نیز باید در همین راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

فرهنگی در تبیین جوهره روابط عمومی اسلامی اظهار داشت: در یک سازمان یا جامعه اسلامی جوهره حاکم بر هدف‌ها و خواسته‌های آن جامعه یا سازمان مبتنی بر شریعت و قرآن مجید است و در چارچوب جزیی‌تر و عمیق‌تر بر سنت یا احادیث  و سیره باقی مانده از پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و این جوهره روابط عمومی اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در فرهنگ اسلامی حفظ معرفت دینی و خدمت‌گذاری به امت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و آرزوی هر کارگزار روابط عمومی مسلمان حرکت در صراط مستقیم و خدمت به خلق و رضای الهی است.

پدر مدیریت رسانه کشور در جمع بندی پایانی خود خاطر نشان کرد: کسب و کار در نظام اسلامی هر چند در طی سود و منفعت دنیوی است اما در اصل رضای الهی را مقدم بر هر چیز می‌داند و در جهت آن می‌کوشد./959/پ202/ص

ارسال نظرات