۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۲۸۵
در بابل؛

همایش گفتمان تحلیل منجی آخرالزمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد منطقه سه کشور گفت: در آخرالزمان صلح از میان جنگ بر پا خواهد شد و آن منجی، رهبری جهان را در دست خواهد گرفت و آئین پیامبر اعظم(ص) جهان را تسخیر خواهد کرد.
جشنواره طليعه ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور امروز در همایش «گفتمان تحلیل منجی آخرالزمان» در بابل به تبیین مقوله منجی از منظر ادیان و مذهب پرداخت و گفت: مسأله عقیده به ظهور مصلحى جهانى در پایان دنیا مسأله ای عمومى و همگانى است مسأله ایمان به ظهور منجی بزرگ اعتقادی عمومی و قدیمی در میان همه اقوام و مذاهب است و این مسأله فطری بودن موعودگرایی را گواهی می‌دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیمان به میل باطنى هر انسان اشاره کرد و افزود: به صورت طبیعى هر انسانی خواهان حکومت حق و عدل، و برقرارى نظام صلح و امنیت در جهان است و پیامبران الهى در طول تاریخ به مردم مؤمن و آزادى خواه جهان این نوید را دادند.

 

وی اذعان داشت: همه پیامبران بزرگ الهى در دوران مأموریت الهى خود به عنوان جزیى از رسالت خویش به مردم وعده داده اند که در آخر الزمان و در پایان روزگار، یک مصلح بزرگ جهانى ظهور خواهد کرد و جهان را از ظلم ظالمان و ستم ستمگران نجات خواهد داد، بى دینى و بى عدالتى را در جهان ریشه کن خواهد کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد:آنچه در روایات درباره شیوه امام مهدی(عج) در نوع برخورد با ادیان مختلف و مردم جهان وارد شده است، بیانگر آن است که امام ابتدا، مردم را به سوی حق دعوت می کند و قبل از آغاز هر جنگی، به معرفی دین حق برای دشمنان می پردازد و فرصت انتخاب میان حق و باطل را به آنان می دهد و تنها بعد از اتمام حجت بر دشمنان، از قدرت شمشیر استفاده می کند.

 

وی به یکی از عوامل پیروزی امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: وقتی جهان، حالت پذیرش برای حکومت جهانی پیدا کرد و انسانِ جنگ زده، صلح طلب شد؛ پیروزی انقلاب حضرت تحقق می پذیرد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با بیان این که دو دیدگاه در مورد منجی‌گرایی در آیین اسلام وجود دارد، گفت: در دیدگاه  اول منجی‌گرایی در میان اهل‌سنت، مذاهب مختلف اهل‌سنت مهدی موعود(عج) را باور دارند؛ اما معتقدند که مهدی(عج) هنوز متولد نشده است و در آخرالزمان به دنیا می‌آید.

 

وی ادامه داد: در دیدگاه دوم منجی‌گرایی در میان شیعه، شیعه اعتقاد دارد وعده خدا در قرآن به مسلمانان تحقق خواهد یافت و جامعه‌ای بر اساس قسط و عدل و حقیقت ایجاد خواهد شد، در مذهب شیعه، امام زمان از ذریه پیامبر اسلام(ص) و فرزند امام حسن عسکری(ع) است که الآن در پرده غیبت به سر می‌برد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان اظهار داشت: اسلام و سایر ادیان و مذاهب در ارتباط با منجی آخر زمان در پنج اصل دکترین، مرحله ای بودن آخر زمان، رجعت، بحث علائم و نشانه‌ها، شکل‌گیری حکومت واحد جهانی برابر و مشترک هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود به پیشگویی نوستراداموس از دیدگاه غرب و مسلمانان پرداخت و بیان داشت: عمده‌ چیزی‌ که‌ در شخصیت‌ نوسترا داموس‌مهم‌ بوده‌، این‌ است‌ که‌ وی‌ پیشگو بوده‌؛ اما درصحت‌ و سقم‌ دیدگاه هایی‌ که‌ ارائه‌ کرده‌، در موردپیشگویی‌های‌ آینده‌ و تحولات‌ هزاره‌ پس‌ از سال ‌دو هزار در شرایط بعدش‌ و این‌ که‌ چه‌ اتفاقی‌خواهد افتاد، تردید وجود دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان اضافه کرد: در آخر الزمان یک قدرت طبیعی جهان را فتح و بشر به تکمل می رسد و منطق همه جا را فرا می گیرد؛ از این رو آینده بشریت روشن، شفاف و کاملا دینی و همچنین نواندیشی دینی در جهان حکم فرما خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات