۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۳۱۰

تشریح برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ طلاب همه پایه‌های تحصیلی حوزه علمیه بناب به صورت هفته‌ای در نشست‌های اخلاقی و تربیتی اسلام حضور می یابند.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام علیرضا رضوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همه ساله در طول سال تحصیلی و همچنین ایام تعطیل حوزه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گوناگونی ویژه طلاب پایه‌های مختلف تحصیلی در حوزه علمیه بناب برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این مرکز علوم دینی با توجه ویژه به مقاطع سنی و پایه تحصیلی هر طلبه اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: برای تمامی طلاب از بدو ورود به حوزه برنامه های اخلاقی، تربیتی و تهذیبی با هدف آشنایی با آداب طلبگی پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه برنامه های اخلاقی این مرکز تنها به طلاب پایه اول منحصر نمی شود، ادامه داد: طلاب پایه دوم هر هفته یک جلسه، طلاب پایه های سه و چهار به صورت مشترک و همچنین طلاب پایه 5 به بالا به صورت هفته‌ای در نشست های اخلاقی و تربیتی اسلام حضور می یابند.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های تندخوانی، درک مطلب و عوامل تمرکز در مطالعه با حضور طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با حضور و تدریس حجت الاسلام حق جو، رییس مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) همراه بود.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه بناب منحصر در مناسبت‌های خاص نیست، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دوره آموزشی، جلسات متعدد ویژه مسؤولان حجره، استادان و طلاب پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال حوزویان همراه بوده است.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب دعوت دوره ای از اساتید اخلاق حوزوی، برگزاری اردوهای زیارتی به شهرهای قم و مشهدمقدس، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره های سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری را از دیگر فعالیت های فرهنگی، تربیتی و تهذیبی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب برشمرد.

 

وی برگزاری جلسات سخنرانی اخلاقی، مراسم هیأت عزاداری حوزه علمیه بناب، سخنرانی مذهبی در مصلای اعظم، دعوت از اساتید برجسته حوزه های علمیه کشور و حضور طلاب در دستجات عزاداری شهری را از دیگر برنامه های این مرکز در ماه محرم برشمرد و گفت: امسال با دعوت از آیت اللهتحریری، جلسات اخلاق عمومی با موضوع رسالت طلبگی و مشاوره خصوصی برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات