۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۳۱۴
رییس دارالتحقیق شهید مطهری:

سبک زندگی اسلامی ریشه در باورهای ملت ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی تنها در قناعت، دوری از اسراف و دیگر مسائل روزمره زندگی خلاصه نمی‌شود، گفت: سبک زندگی اسلامی بر خلاف سبک زندگی غربی دور از اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، اسراف و مصرف‌گرایی است.
حجت الاسلام حسين قدوسي

حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی ریشه در باورهای دینی و سنتی ملت ایران دارد، اظهار داشت: برای شناخت سبک زندگی اسلامی بایستی ارزش و اهمیت این نوع روش را در مقایسه با سبک زندگی غربی دانست.

 

وی با تأکید بر این‌که عالی‌ترین مفاهیم زندگی شاد و پویا در سبک زندگی اسلامی بیان شده است، خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عده‌ای از مردم، سبک زندگی اسلامی بر تأمین معیشت و رفاه خود و خانواده تأکید دارد، چنان که ائمه اطهار(ع) همواره بر کار و تلاش و همچنین کسب روی حلال برای زندگی آسوده و بی‌منت سفارش داشته‌اند.

 

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی با فطرت پاک بشری و ویژگی‌های انسانی همخوانی دارد، تصریح کرد: سبک زندگی غربی که بر پایه مادیات و به دور از عواطف و توجه به نقش دین در زندگی دنیوی و اخروی طرح‌ریزی شده است، حاصلی جز استرس، روان‌پریشی و گسترش افسردگی نداشته است.

 

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی بر خلاف سبک زندگی غربی دور از اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، اسراف و مصرف‌گرایی است، در حقیقت سفارش اسلام بر ساده‌زیستی و در عین حال فراهم کردن مقدمات لازم برای آرامش و رفاه است، تا در نهایت بشریت به هدف نهایی خلقت که عبودیت حضرت حق است، برسد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنانی مهم که در جمع مردم خراسان شمالی داشتند، بر اهمیت توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید داشتند و فرمودند؛ بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است، به عبارت دیگر رهبری بر توجه به مسائل معنوی زندگی تأکید داشته‌اند.

 

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی تنها در قناعت، دوری از اسراف و دیگر مسائل روزمره زندگی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: مردم غرب از نوع سبک زندگی که بر آنان تحمیل شده است، ناراضی هستند همچنین سردمداران غربی که اهدافی جز تأمین منافع مادی و رواج مردم جهان به مصرف‌گرایی ندارند، به نقش ایمان در رسیدن به آرامش، آسایش و کمال در زندگی بی‌توجه بوده‌اند./935/ت302/س

 

ارسال نظرات