۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۴۹۳۴۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

شرکت 27 هزار نفر در مسابقات قرآنی استان قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از شرکت 27 هزار نفر در مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان در سال گذشته 2 هزار نفر بود.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم شب گذشته در همایش اختتامیه مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد از شرکت 27 هزار نفر در مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان در سال گذشته 2 هزار نفر بود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی است و به فضل خداوند اداره اوقاف و امور خیریه استان یک قدم هر چند اندک، را برداشته است و امیدواریم بتوانیم از  ظرفیت‌های استان در آینده استفاده مناسبی داشته باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که اگر در خانه‌ای اهل آن تلاوت قرآن داشته باشند مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرند، اظهار داشت: شخصیت قرآنی یک شخصیت حقیقی است و زندگی که در آن قرآن مورد توجه قرار گیرد یک زندگی اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف ما مسلمانان این است که به سمت این کتاب مقدس رفته و از آن بهره‌مند شویم و حقیقت قرآن کریم که بر پیامبر(ص) نازل شد یک نسخه شفابخش الهی برای تمام بیماری‌های روانی و روحی است.

حجت‌الاسلام شیری گفت:‌زمانی که اندیشه، تفکر و اعتقاد فرد درست باشد، مسلما عمل او نیز هر چند با گذشت زمان درست می‌شود، از این‌رو باید ما اندیشه و تفکر خود را قرآنی کنیم تا دارای عمل صالحی باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: امروزه حتی دانشمندان روان شناسی غرب نیز به این نکته اعتراف می‌کنند که قرائت قرآن سبب آرامش روان افراد می‌شود و حضرت آیت‌الله بهجت نیز در این باره می‌گفت «قرآن کتاب آفرینش است».

حجت‌الاسلام شیری با بیان روایتی از امام سجاد(ع) گفت: خداوند را شاکر هستیم که عمر ما بر محور قرآن مصرف می‌شود و باید از این کتاب مقدس که ره گشای تمام مشکلات است در تمام مراحل زندگی خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در خانواده‌ای که در آن قرآن تلاوت شود مصداق یک خانواده دینی و اسلامی است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید سبک زندگی خود را سبک زندگی اسلامی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان اظهار داشت: ملاصدرا می‌گوید «من کتاب‌های فراوان فلسفی و علمی مطالعه کردم اما هیچ کدام از آن‌ها عطش من را نسبت به علم برطرف نکرد اما زمانی که به خواندن قرآن مشغول شدم متوجه شدم تاکنون در سایه بوده و حالا وارد نور شدم»./993/پ202/پ

ارسال نظرات