۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۴۹۳۷۰
ولایتی:

اکنون جنبش بیداری اسلامی به مرحله مهم و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که استادان دانشگاه در کنار عالمان دینی مسئولیت سنگینی در تعمیق دانش بشری و ایجاد گفتمان برای نهادینه سازی مردم سالاری دینی را بر عهده دارند اظهار داشت: در سالهای اخیر به موازات افزایش توجه مسلمانان و آموزه های دینی، استکبار جهانی با ترفندهای مختلف از جمله اسلام هراسی و توهین به مقدسات و نمادهای دینی مسلمانان به بهانه آزادی بیان به دنبال تحریک احساسات مسلمانان جهان است
دکتر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز در اجلاس اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی گفت: هدف از برگزاری این اجلاس هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به کشورهای بیداری اسلامی به دور از هیجانات سیاسی و در فضایی کاملا علمی است.


ولایتی با اشاره به این که این ایام سومین سالگرد بیداری اسلامی است گفت: در این ایام می‌توان از ورود به مرحله گفتمان سازی سخن گفت.


دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که استادان دانشگاه در کنار عالمان دینی مسئولیت سنگینی در تعمیق دانش بشری و ایجاد گفتمان برای نهادینه سازی مردم سالاری دینی را بر عهده دارند اظهار داشت: در سالهای اخیر به موازات افزایش توجه مسلمانان و آموزه های دینی، استکبار جهانی با ترفندهای مختلف از جمله اسلام هراسی و توهین به مقدسات و نمادهای دینی مسلمانان به بهانه آزادی بیان به دنبال تحریک احساسات مسلمانان جهان است.


وی با اشاره به این که موج جدید بیداری اسلامی و خیزش ملت های مسلمان که با قیام مردم تونس آغاز شد گفت: اکنون این جنبش به مرحله مهم و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است و جنبش بیداری اسلامی در شرایط حاضر از مرزهای ملی هریک از کشورها فراتر رفته و به موفقیت های مهمی دست یافته است و در موارد مختلف به مرحله دولت سازی وارد شده است.


ولایتی با بیان این که پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه غزه بدون فضای بیداری اسلامی امکان پذیر نبود گفت:مسئله فلسطین از مهمترین نکات مورد توجه بیداری اسلامی است وبرای آزادی فلسطین چاره ای جز اندیشیدن به آرمان های فلسطین و حقوق مردم آن نبوده است.


دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: آزادی فلسطین از نکات مهم مشترک آرمانی در میان متفکران اسلامی به خصوص امام خمینی بوده است و از جمله برنامه های جمهوری اسلامی از ابتدا حمایت از حقوق فلسطینیان و آزادی آن سرزمین بوده است.

 
ولایتی با بیان این که کمترین نتیجه بیداری اسلامی عدم تبعیت از قدرتهایی است که سالیان سال آن ها را در بند کشیده بودند گفت: موج نوین بیداری اسلامی با ظهور انقلاب اسلامی ایران و با مدیریت داهیانه امام خمینی باعث موج جدیدی از اعتماد به نفس در میان مسلمانان جهان شد که کماکان با مدیریت خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد.


مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان این که بیداری اسلامی فضا را برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین مهیا نموده است گفت: رژیم به آتش بسی تن داد که حکایت از ضعف استراتژیک آن بود و این بار به جای اینکه سیاستهای فرامنطقه ای به جنگ پایان دهد دیپلماسی منطقه ای و سلاح مقاومت پایان بخش آن بود.


وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی حاوی پیامهایی بودکه مهمترین آن زیست عزت مند و فارغ از قدرت دو قطب شرق و غرب بود اظهار داشت: جنبش های جدید جنبش هایی مردمی با هویت اسلامی هستند که در اعتراض به استبدادها ظهور کردند و فساد و سرکوب گری و اهانت به مردم از سوی حاکمین را مورد اعتراض قرار داده و نفی می کنند.


ولایتی افزود: امت اسلامی در راستای این آرمان ها هزینه های زیادی پرداخته است و با توجه به تاثیر گذاری شایسته توجه و پیگیری می باشد اما به نظر می رسد آنچه که باید دغدغه متفکران باشد احیای هویت اسلامی است.


مشاور عالی مقام معظم رهبری دستاوردهای عزت مند ملت های مسلمان از بیداری اسلامی را در منظر «گشوده شدن فضای فکری و فرهنگی برای تعریف انسان آزاد» و « گشوده شدن فضای فکری برای احیای هویت اسلامی» و « تاثیرگذاری بین المللی و منطقه ای» عنوان کرد و گفت: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند این موفقیت ها نه پایان راه بلکه آغاز راه بیداری اسلامی است.


دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی فرقه گرایی و انحصار گرایی و ترویج ایده ها و تصویرهای تند و منازعات منطقه ای را از مهمترین چالشهای کشورهای بیداری اسلامی دانست و گفت: مهمترین هدف دشمنان جلوه دادن چهره ای شکست خورده از بیداری اسلامی است.


وی خاطر نشان کرد:یکی از راه های حفظ اصالت جنبش بیداری اسلامی و ادامه آن همفکری و هم اندیشی متفکران جهان اسلام است از این رو به ابتکار جمهوری اسلامی ایران تلاش شد تا جمعی از رهبران، متفکران ، اندیشمندان گرد هم جمع شوند و به هم اندیشی بپردازند/959/پ202/ص

ارسال نظرات