۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۹۳۹۱
دکتر احمدی نژاد:

بیداری اسلامی متعلق به همه بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تاکید بر این که اسلام برای همه آمده و جهانی است گفت: بیداری اسلامی مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشریت است، مسلمان نمی تواند جهانی فکر نکند، مسلمانی که طایفه‌ای و جغرافیایی فکر کند مسلمان نیست.
دکتر احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی گفت: عنوان این اجلاس عنوان برجسته و مهمی است.

احمدی نژاد با بیان این‌که نباید تردید داشت که هر خیر و نیکی از ناحیه علم و معرفت و دانش است گفت: اگر بنا باشد اتفاق مثبتی در عالم بیفتد باید از ناحیه عالمان و دانشمندان و از راه ارتقا دانش و علم باشد.

وی افزود: نقش دانشمندان در اصلاح جامعه و تحقق آرمان‌های بشری نقش برجسته و یگانه‌ای است.

رییس جمهور با بیان این‌که بیداری اسلامی عنوان بسیار مهمی است گفت: منظور از بیداری بیدارکردن کسانی که در خواب جسمی هستند و یا آگاهی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی جهت تغییر شرایط محیط نیست بلکه بیداری یعنی بازگشت انسان‌ها به حقیقت انسانی خودشان.

وی با اشاره به این که ده هزار سال از عمر بشر می‌گذرد گفت: به نظرمن ده هزار سال در یک خواب نیمه عمیق تا عمیق بوده‌ایم.

احمدی نژاد با تاکید بر این‌که مسائل دنیا با آشنا شدن مردم با مسائل سیاسی و اقتصادی حل نخواهد شد گفت: اتفاقا اکثر مشکلات از ناحیه کسانی است که به این مسائل آشنا هستند.

وی با بیان این‌که مشکل بشر در طول تاریخ، غفلت از خود بوده است اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع عالم، انسان است و اگر انسان را از هستی برداریم بقیه عالم بی معنا هستند.

رییس جمهور با بیان این‌که همه پیامبران برای بیداری آمده‌اند گفت: بیداری یعنی این که انسان نسبت به حقیقت خودش و ماموریت خودش در این عالم آگاهی و احاطه پیدا کند.

وی افزود: کسی که خودش را فراموش کرده است، زندگی و اصلاح و کمال برای او بی معنا است.

احمدی نژاد با بیان این که ماموریت پیامبران بیدارکردن انسان ها و برگرداندن آنها به فطرت الهی خودشان بوده است گفت: همه همت شیطان فراموش نمودن انسان از خودش بوده است و ریشه مشکلات بشر در طول تاریخ همین فراموشی است.

رییس جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: ظلم‌ها، جنگ‌ها، کشتارها، اشغالگری‌ها، برده داری، استعمار، مسئله فلسطین، غارت‌های بزرگ از انسان‌ها و زورگویی‌ها همه به خاطر آن است که عده‌ای حقیقت انسانی خود را فراموش کرده‌اند.

احمدی نژاد انسان را مهم‌ترین موجود عالم و آینه خدا معرفی کرد و گفت: انسان موجودی است که می تواند تجلی هستی در آینه خدا باشد و می‌تواند به جایی برسد که هرکس به او نگاه می‌کند خدا را ببیند.

وی با بیان این‌که همه اسما و صفات الهی در فطرت انسان متجلی است گفت: استعداد الهی شدن در تک تک انسان‌ها نهادینه شده است و انسان می‌تواند از پایین‌ترین مراتب هستی تا مقام خلیفة الهی بالا برود و جانشین خدا درعالم هستی بشود.

رییس جمهور با اشاره به این‌که جانشین یعنی کسی که شباهت با اصل دارد و دارای تمام اختیارات اصل هست گفت: انسان می‌تواند و باید به جایی برسد که به جز خلق خودش همه اسما الهی را به ظهور و تجلی برساند.

رییس جنبش عدم تعهد با تاکید بر این‌که نقطه اصلی و اولی اختلاف ما با مستکبران و قلدران و دنیا پرستان به تعریف انسان برمی‌گردد خاطر نشان کرد: اگر تعریف انسان و باور به حقیقت انسان اصلاح بشود بقیه مسائل به تبع آن اصلاح خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به آیه «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» گفت: اولین گام در اصلاح جهان، اصلاح انسان‌ها است و اولین گام در اصلاح انسان‌ها اصلاح باور انسان‌ها نسبت به خود اوست.

وی با اشاره به آیه «و کرمنا بنی آدم» گفت: البته خلق انسان در پایین‌ترین مرتبه هستی یعنی خاک است و استعداد الهی شدن در خاک نهاده شده است، انسان باید خود را  از خاک به خدا برساند و همه ماموریتش در عالم مادی همین است.

رییس جمهور با اشاره به ازلی و ابدی بودن انسان گفت: دنیا فرصت جهش و کمال است.

وی یادآور شد: در مقابل این اندیشه هم اندیشه مادی است، اندیشه‌ای که نقطه تمرکز آن بر معرفی انسان در شهوات و ارضای غرایز، سلطه طلبی، خودپرستی و دنیا پرستی است.

احمدی نژاد با اشاره به این‌که دنیا بستر کمال است و کمال نیازمند آزادی، عدالت و عشق است گفت: خدا انسان را آزاد خلق کرد و انتخاب‌های انسان زمانی ارزش دارد که آزادانه باشد، بهترین انتخاب‌ها در شرایط اکراه فاقد ارزش است چون کمال آفرینش نیست.

رییس جمهور با بیان این‌که آزادی بالاترین موهبت الهی به نوع بشر است گفت: آزادی یک سلسله عبور انسان‌ها از حجاب‌ها و غل و زنجیرهای قومیت، نژاد و ملیت است.

رییس جنبش عدم تعهد با تاکید بر این که اگر آزادی نباشد انسان‌ها رشد نمی‌کنند گفت: دلیل مخالفت ما با ظلم و اشغال‌گری، محدود کردن آزادی است.

احمدی نژاد عدالت را بستر کمال انسان و اعتلای روح انسان دانست و خاطرنشان کرد: دلیل مخالفت ما با ظلم و استکبار، ناعادلانه کردن شرایط است، ظلم به این دلیل بد است که هم ظالم را از مسیر کمال خارج می‌کند و هم مانع کمال دیگران است.

وی در ادامه انسان و خدا را به عشق معنا کرد و گفت: خلق انسان بر اساس عشق بوده است و کسی از موضع کینه ورزی به کمال دست پیدا نمی‌کند.

رییس جمهور با بیان این‌که پیامبر نزدیک‌ترین نزدیک‌ها به خداوند است گفت: همین پیامبر تجسم عشق خدا است و رحمة للعالمین است، کسی کمال یافته‌تر است که وجودش سرشار از عشق به انسان‌ها است.

وی افزود: هدایت جز بر بستر محبت و عشق نیست و محال است که به اجبار بشود کسی را هدایت کرد، با اجبار می‌شود از سقوط جلوگیری کرد اما برای هدایت و بالابردن نیازمند محبت و عشق هستند.

احمدی نژاد تحقق سه عنصر آزادی، عدالت و عشق را نیازمند دو عامل بالاتر یعنی عبودیت و حاکمیت انسان های عادل دانست و گفت: عبودیت نباشد آزادی مفهوم ندارد، ممکن است برخی آزادی‌های ظاهری را رواج دهند اما انسان آزاد نخواهد شد.

وی با بیان این‌که پیامبران دعوت به خدا کردند تا دلها مملو از عشق به خدا شود گفت: هرچقدر بنده خدا شوید همانقدر تجلی خدا هستید.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که جامعه انسانی منهای حکومت یعنی هرج و مرج و سکوت گفت: تحقق عدالت و آزادی در سایه حاکمیت انسان‌های عادل و صالح و آزاد است، اگر همه این موارد باشد و حاکمیت در اختیار مستکبران باشد فرصتی برای انسان شکل نمی‌گیرد چون نمی‌شود عدالت، آزادی و عشق را حاکم کرد.

وی با بیان این‌که همه پیامبران آمده‌اند تا مردم را تشویق کرده و به آزادی و عشق دعوت کنند گفت: حکومت به میزان طالب بودن مردم می‌تواند عدالت و آزادی را حاکم کند، هرچقدر جامعه انسانی مطالبه بالاتر و عمیق‌تری داشته باشد به همان نسبت حاکم خواهد شد.

احمدی‌نژاد دلیل عدم موفقیت پیامبر برای حاکمیت آزادی و عشق و عدالت در جهان را بیدار نبودن جامعه جهانی و مشتاق نبودن آنها عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین ماموریت پیامبران بیدار کردن انسان‌ها و نشان دادن افق بالای انسانیت به انسان‌ها است.

وی افزود: حاکمان به میزانی که در درون خودشان عاشق و عادل باشند می‌توانند عدالت را پیاده کنند.

رییس جمهور با بیان این‌که اسلامی صفت بیداری در عبارت بیداری اسلامی است گفت: این یعنی بیداری از جنس اسلامی، خدا برای یاری انسان‌ها در این سیر بی کران جز اسلام نفرستاده است، تنها دینی که خدا از آدم تا خاتم فرستاده است اسلام است.

وی با بیان این که همه انبیا مسلم بوده‌اند گفت: مگر می‌شود خدا برای هدایت نوع انسان که واحد است دو هدایت گوناگون و متفاوت بفرستد؟ محال است، یک دین، یک هدایت و یک صراط است و آن اسلام است.

احمدی نژاد با بیان این‌که اسلام آمده تا انسان‌ها را به فطرت الهی خودشان برگرداند اظهار داشت: خطاب اسلام بشری است و خدا و دین و هدایت برای همه انسان‌ها است، اسلام مرز ندارد اما این به این معنا نیست که ما به عنوان مسلمان بر کل جهان حاکم شویم بلکه این معنایی است که بدخواهان دین القا می‌کنند.

وی با تاکید بر این که اسلام آمده برای همه و جهانی است گفت: بیداری اسلامی مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشریت است، مسلمان نمی تواند جهانی فکر نکند، مسلمانی که طایفه ای و جغرافیایی فکر کند مسلمان نیست.

رییس جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد: ما همان‎قدر که دلمان برای ملت فلسطین می‌سوزد و از ظلم آن ناراحت هستیم باید از ظلمی که در آفریقا و هرجای دیگر جهان می شود ناراحت باشیم.

احمدی نژاد با بیان این که برخی تصور می کنند با گفتن بیداری اسلامی نگاه تعصبی و قومی داریم گفت: بیداری اسلامی برای همه است و معنایش این نیست که دیگران بیایند تحت حکومت ما قرار بگیرند.

وی با بیان این که همه باید تلاش کنند عدالت، آزادی و عشق بر جهان حاکم شود گفت حتی اگر بخواهیم مسلمانان را نجات دهیم باید نگاهمان جهانی شود.

رییس جمهور افزود: دشمنان نیز برای پیشبرد اهدافشان مفاهیمشان مانند دموکراسی و حقوق بشر جهانی را جهانی کرده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این که ماموریت همه پیامبران دعوت به عدالت و استقرار حاکمان عادل بوده است گفت: نقطه اوج انسان وقتی حاصل می‌شود که یک انسان کامل حاکم شود./959/پ202/ص

ارسال نظرات