۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۴۹۳۹۵
مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

ترویج ظواهر آفت عزاداری های حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل بر ضرورت پرهیز از ظواهر در عزاداری ها تأکید کرد و گفت: اخلاص باید محور عزاداری های حسینی باشد.
حجت الاسلام جوادي آملي

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که در عزاداری ها باید به عبرت ها و پیام های والای حماسه عاشورای حسینی توجه شود، گفت: حرکت در مسیر ارزنده سرور و سالار شهیدان موجب سعادت زندگی انسان خواهد شد و او را به مراتب والایی در نظام هستی خواهد رساند.

 

وی با تاکید بر این که سیره اباعبدالله الحسین(ع) باید در جامعه ترویج شود تا همگان از این فرصت ارزنده استفاده مناسب را ببرند، خاطرنشان کرد: باید متولیان برگزاری مراسم عزاداری درصدد آن باشند که این برنامه ها در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی و گسترش بصیرت در آحاد جامعه باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل با اشاره به این که عظمت والای حماسه کربلا و تعالیم ارزنده حسینی در عزاداری های ما کم تر قابل مشاهده است، بیان داشت: باید از فرصت حضور بی نظیر مردمی در چنین برنامه هایی بهره کافی گرفته شود تا همگان بتوانند اندوخته ای ارزنده را برای خود رقم زنند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که تکامل معنوی و تهذیب نفس باید نتیجه عزاداری سرور و سالار شهیدان باشد، خاطرنشان کرد: روحانیان و مداحان باید در برنامه های خود به این مسأله ارزنده توجه ویژه ای داشته و اهتمام خاصی را پیرامون آن مصروف دارند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید با اخلاص بوده و از تظاهر گرایی در برگزاری مراسم ها خودداری نماییم، گفت: باید به تفکر و اندیشه پیرامون عزاداری های خود بپردازیم و اجازه ندهیم که مظاهر دروغین و تقلبی وارد مراسم های ما شود.

 

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل با بیان این که اندیشه محوری و تفکر ورزی باید سر منشا مراسم های ما در عزای سرور و سالار شهیدان باشد، خاطرنشان کرد: این امر مهم از توصیه های مراجع گرانقدر تقلید است که باید نسبت به اجرای آن تلاش والایی از سوی همگان وجود داشته باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات