۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۴۹۳۹۷
نماینده مردم مشهد:

اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ناشی از ضعف دولت ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظارات امام (ره) و مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عملکرد این نهاد با جایگاهی که باید به آن برسد فاصله زیادی دارد.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی را قابل تقدیر و محترم دانست و اظهار داشت: این شورا برکات زیادی داشته است اما هنوز با آنچه که باید انجام دهد و جایگاهی که باید به آن برسد فاصله زیادی دارد.


وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند فعالیت های انجام شده این سازمان را می توان به دو صورت تحلیل کرد، یکی این که کارهای انجام شده را برشمرد که در این صورت رقم قابل توجهی خواهد بود و دیگر این که کارهایی را که در حیطه مأموریت این شورا بوده را بررسی کنیم که تا چه میزان انجام شده است.


نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: در بررسی عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نگاه دوم را داشت؛ به خاطر عدم ورود جدی و کامل شورا به برخی مسائل خلاء هایی بوجود آمده که اگر به موقع کار می شد شاهد این مشکلات نبودیم همان گونه که شاهد بودیم که مصوبات خوب و تأثیرگذار شورا تا چه اندازه ای توانسته مشکلات را حل و فصل کند.


اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ناشی از ضعف عملکرد دولت ها است
حجت‌الاسلام پژمان‌فر اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ناشی از ضعف عملکرد دستگاه اجرایی دانست و گفت: برگشت این نقیصه به شورا نیست بلکه مجری قانون باید همان گونه که ملزم به اجرای قوانین مجلس است، مصوبات این نهاد را نیز اجرایی کند؛ البته زیر ساخت های مناسب نیز برای این کار فراهم نشده است.


وی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم تراز با مصوبات مجلس دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت مباحث فرهنگی همه اختیارات قانون گذاری در این زمینه به عهده مجلس نیست بلکه این شورا نیز می تواند مصوباتی را داشته باشد و دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.


وجود کمیته ارزیابی عملکرد در این شورا ضروری است
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیشنهاد داد و گفت: وجود چنین مجموعه ای در مجلس بسیار مؤثر بوده و در این حوزه نیز می تواند کارایی شایسته ای داشته باشد.


حجت‌الاسلام پژمان‌فر در خصوص یکی دیگر از دلایل اجرایی نشدن مصوبات شورا، ابراز داشت: به هر حال اجرا شدن مصوبه قانونی پروسه خاص خود را دارد اما در این بین خلائی که حس می شود این است که برخی در ارتباط با این موضوع احساس تکلیف جدی نمی کنند؛ اعضای شورا باید از دستگاه اجرایی پاسخ بخواهند و مصوبات خود را در مرحله اجرا احیا کنند.


وی اضافه کرد: مجلس همواره از وزرا پاسخ می خواهد به همین دلیل عملکردش محسوس است هرچند که در این مسیر نیز برخی دستگاه هایی که مرتبط با مجلس نیستند کوتاهی می کنند زیرا می دانند نمایندگان نمی توانند آنها را مورد بازخواست قرار دهند./928/ت302/ج

ارسال نظرات