۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۴۰۰
در مجتمع آموزش عالی فقه؛

بیست و سومین میزگرد علمی قبیله‌گرایی از دیدگاه قرآن برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بیست و سومین میزگرد علمی «قبیله‌گرایی از دیدگاه قرآن» به همت معاونت پژوهش و انجمن علمی پژوهشی علوم قرآن مجتمع علی فقه(حجتیه) برگزار می‌شود.
حجتيه سالن شهيد مطهري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه، بیست و سومین میزگرد علمی «قبیله‌گرایی از دیدگاه قرآن»، با حضور کارشناسان قرآنی سه شنبه 21 آذر به همت معاونت پژوهش و انجمن علمی، پژوهشی علوم قرآن این مجتمع، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار می‌شود.
نژادپرستی و قوم‌گرایی، از ویژگی‌های جوامع عقب‌مانده و از خصلت‌های افراد نادان به حساب می‌آید، از این ‌رو، این دو پدیده‌ شوم در میان کشورهای رشد یافته و یا در حال رشد، روز به روز سیر نزولی‌اش را می‌پیماید و جا را برای نوع‌گرایی و انسان‌دوستی، خالی می‌کند تا زمینه برای برقراری گفتمان، عقلانیت، روابط دوستانه و وحدت پایدار، فراهم کند، اما در میان ملت‌های عقب‌مانده و در حال رکود، هر لحظه، سیر صعودی دارد و دیوارهای دشمنی، کینه و خون‌ریزی، روز به روز ضخیم‌تر و پایدار‌تر و بستر برای مداخلات بیرونی و اختلافات درونی، آماده‌تر می‌شود و راه‌های گفتمان و عقلانیت، آسیبی بیشتر می‌بیند.
رژیم نژادپرست اسرائیل نیز با نگاه قوم‌گرایی خود، خونریزی‌ها و نسل‌کشی‌های بسیاری میان مردم مظلوم فلسطین به راه انداخت، اما سرانجام جنگ 33 روزه لبنان و 22 و 8 روزه غزه ثابت کرد که این رژیم منحوس در حال اضمحلال تاریخی خود به سر می‌برد.
گفتنی است، این میزگرد علمی روز سه‌شنبه 21 آذرماه ساعت 10 صبح در سالن شهید مطهری مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار می‌شود./907/د102/پ
ارسال نظرات