۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۴۳۰
فردا؛

هشتمین مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان آغاز به کار می کند

خبرگزاری رسا ـ هشتمین مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان فردا در خوزستان آغاز به کار می کند.
هشتمين جشنواره قرآني مدهامتان

سید کریم موسوی، مدیر اجرایی هشتمین دوره کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار داشت: آیین افتتاحیه این مسابقات 21 آذر ماه ساعت 18 در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی(ره) با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور و مقامات عالی رتبه استانی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور 218 نخبه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از 21 تا 24 آذر ماه در استان خوزستان اظهار داشت: جهت شرکت مردم در این مسابقات و بهره مندی جوانان استان از آموزه های قرآنی، مسابقات قرآنی مدهامتان در تالارهای مهتاب و آفتاب اهواز که در مرکز شهر مستقر هستند، برگزار خواهد شد.

موسوی با اشاره به برگزاری این مسابقات در 4 تالار ابراز داشت: مسابقات رشته قرائت قرآن در تالار مهتاب، رشته حفظ در تالار مجموعه آموزش نفت، رشته اذان و ترتیل در تالار آفتاب و آزمون رشته تفسیر در تالار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواهد بود.

 وی به رشته های هشتمین دوره سراسری مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره و تأکید کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت، ترتیل، تفسیر، مفاهیم، حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء و حفظ پنج جزء در اهواز برگزار می شود.

مدیر اجرایی مرحله کشوری هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در سه نوبت صبح و ظهر و شب چهارشنبه،22 آذرماه و در دو نوبت صبح و ظهر پنج‌شنبه،23 آذرماه صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که هیأت داوارن این مسابقات از نظر علمی و قرآنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند خاطرنشان کرد: اعضای هیأت داوارن این دوره از مسابقات متشکل از احمد ابوالقاسمی، سعید طوسی، سید کریم موسوی، مهدی دغاغله، کریم دولتی، شهیدی، آقایی و حیدری هستند که حضور این عزیزان سبب ارتقای سطح کیفی مسابقات خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: آئین اختتامیه این مسابقات جمعه، 24 آذرماه با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام وزیر و معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیاری از نخبگان و مدیران استانی در تالار مهتاب برگزار می‌شود.

گفتنی است این مسابقات با هماهنگی های به عمل آمده از سوی صدا و سیمای مرکز خوزستان به صورت زنده از شبکه سراسری سیمای قرآن پخش خواهد شد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات