۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۴۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

واقعه کربلا و اسارت اهل بیت، اسلام را بیمه کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نقش مهم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در رسواکردن بنی امیه گفت: جریان عاشورا و اسارت آل الله، اسلام را بیمه کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سیدالساجدین، امام زین‌العابدین(ع) تصریح کرد: حوادث پس از عاشورای حسینی و نقش آفرینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) همانند جریان عاشورا از تأثیرگذاری فراوانی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با مظلومیت، رشادت و سخنان پرمغز و منطقی خود بنی امیه و آل ابوسفیان را رسوا کردند؛ اگر واقعه عاشورا و نقش آفرینی این دو بزرگوار نبود ظالم بودن و جنایت‌های بنی امیه و آل ابوسفیان برای مردم مشخص نمی‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام حسین(ع) و یاران و خاندانش طراحی مدبرانه‌ای در برابر طراحی خائنانه دشمنان انجام دادند و این منجر به رسواشدن آل امیه در همه تاریخ شده است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه واقعه کربلا و به دنبال آن اسارت آل الله، اسلام را بیمه کرد، اظهار داشت: اگر این مطلب حقیقت داشته باشد که دارد، رسالت ومسؤولیت ما به عنوان شیعیان و نیروهای فرهنگی خیلی سنگین است.

وی حفاظت از دستاورد بزرگ عاشورا در مقابل آسیب‌های احتمالی را مهم دانست و تأکید کرد: ما وظیفه داریم علاوه بر آسیب شناسی سوگواری‌ها و عزاداری‌ها، باید این فرهنگ را نه تنها در بیان و نوشتار، بلکه در عمل گسترش و اشاعه دهیم.

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: اگر به راهی که امام حسین(ع) و یاران ایشان پیمودند اعتقاد داریم باید باورها و اعتقادات آن در زندگی ما پیاده شود تا عاشورا در تمامی عرصه‌های زندگی تجلی یابد./997/د102/پ

ارسال نظرات