۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۹۵۰۰
همزمان با شهادت امام سجاد؛

مراسم سالگرد شهادت یکی از مدیران حوزه علمیه مروی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه شهادت امام سجاد(ع) و سالگرد شهادت شهید مجتبی کمالیان، مدیر سابق مدارس تابع حوزه علمیه مروی در مدرسه علمیه معمار برگزار شد.
شام غريبان شهادت امام سجاد(ع) در مدرسه علميه معمار - تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه شهادت امام سجاد(ع) و سالگرد شهادت شهید مجتبی کمالیان، مدیر سابق مدارس تابع حوزه علمیه مروی شامگاه دوشنبه بیستم آذرماه با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه مروی از جمله حجج الاسلام محمد مطلبی مدیر مدارس تابع،مهدی یعقوبی معاونت آموزش مدارس تابع و احمد قاری استاد برجسته این حوزه در مدرسه علمیه معمار از مدارس تابعه حوزه علمیه مروی برگزار شد.

 گفتنی است در ابتدای مراسم حاضرین با بیان این که ختم سوره یس از شهید کمالیان یاد کردند.

در ادامه حجت الاسلام محمدمهدی اسلامی، مدیر حوزه علمیه مروی با بیان ویژگی‌های اخلاقی و نوع رسالت امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا ایشان را به عنوان بهترین الگوی رفتاری برای طلاب معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه مروی با اشاره به این‌که آنچه برای یک طلبه مورد نیاز است را می‌توان از رفتار امام سجاد(ع) استنباط کرد، گفت: تبلیغ در هر شرایط، کظم غیظ و غافل نشدن از مردم در هر زمان از این ویژگی‌ها است.

وی فعالیت امام را در شرایط ویژه پس از واقعه کربلا ستودنی خواند و از آن به عنوان عملی منحصر به معصوم(ع) یاد کرد و گفت: امام حتی در اوج ناراحتی از عصبانیت خود استفاده نکرد که این عمل باتوجه به زمان کنونی برای یک طلبه بسیار لازم است.

حجت الاسلام اسلامی خاطر نشان کرد: نتیجه این رفتار هدایت مردم بود و برای نتیجه دادن آن باید در همه حال متوجه مردم بود.

گفتنی است در پایان پس از ذکر توسل، مراسم روضه خوانی و سینه زنی برگزار شد./9595/پ202/ص

ارسال نظرات